خانه / منطقه و جهان / سازمان ملل: بیش از نیمی از جمعیت سودان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند

سازمان ملل: بیش از نیمی از جمعیت سودان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که برای ارائه کمک‌های ضروری در کشور جنگ‌زده سودان به ۳.۰۳ میلیارد دلار کمک نیاز است و انتظار می‌رود بیش از ۱ میلیون نفر در سال جاری به کشورهای همسایه فرار کنند.

سازمان ملل متحد روز چهارشنبه، ۱۷ می (27ثور)، با نشر گزارشی نوشت که با افزایش تعداد تلفات، افزایش نیازهای بشردوستانه و افزایش آواره‌گان، این سازمان دو طرح واکنش را به ارایه غذا، مراقبت‌های بهداشتی، سرپناه، حفاظت و سایر کمک‌های حیاتی اجرا می‌کند.

رامش راجاسینگام، رئیس دفتر مسائل انسانی سازمان ملل به رسانه ها گفت: «امروز ۲.۵ میلیون نفر-یعنی بیش از نیمی از جمعیت سودان- نیازمند کمک‌های انسانی و محافظت هستند.»

از سوی دیگر، فیلیپو گراندی، کمیسار عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان نیز گفت: «بیش از یک ماه پس از این بحران، افراد بی‌شماری در داخل سودان وحشت‌زده هستند و کسانی‌که از مرزهای متعدد این کشور فرار کرده‌اند، به کمک نیاز دارند، و اغلب خود را در مکان‌هایی می‌بینند که دسترسی دارند.»

درگیری‌ها در سودان از ۱۵ اپریل سال جاری با وقوع درگیری‌های نظامی در سراسر این کشور آغاز شد. آمار تلفات در این درگیری‌ها تا روز (۱۶ می/ ۲۶ ثور) ۱۰۰۰ کشته و بیش از ۵۱۰۰ زخمی اعلام شده است.

پس از آغاز درگیری در سودان، بسیاری از سودانی‌ها به چاد و مصر پناهنده شده و پناه‌جویان سودان جنوبی در شرایط نامطلوب به کشور خود بازگشته‌اند.

قابل شایان است که درگیری با حمله نیروهای شبه نظامی قوای پپشتیبانی سریع (RSF) به مناطق کلیدی حکومت آغاز شد. طرفین درگیری، هر دو مدعی کنترل مناطق کلیدی حکومتی هستند.

سودان کشوری است واقع در قاره آفریقا که تاریخی سرشار از تهاجم خارجی، تنش‌های قومی و رقابت بر سر منابع دارد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*