خانه / فرهنگی و اجتماعی / سازمان شفافیت بین الملل جایزه مبارزه با فساد را برای روزنامه اطلاعات روز و مدیرمسوول آن آهدا کرد

سازمان شفافیت بین الملل جایزه مبارزه با فساد را برای روزنامه اطلاعات روز و مدیرمسوول آن آهدا کرد

پنجشنبه13قوس1399:

ذکی دریابی و روزنامه «اطلاعات‌ روز» افغانستان برنده « جایزه مبارزه با فساد » سازمان شفافیت بین‌الملل شدند. 

سازمان شفافیت بین‌الملل برنده جایزه مبارزه با فساد سال ۲۰۲۰ را روز گذشته

 در نوزدهمین دوره کنفرانس بین‌المللی مبارزه با فساد که در کره‌ جنوبی به طور مجازی برگزار شد، اعلام کرد.

سازمان شفافیت بین‌الملل گفت، این جایزه به ذکی دریابی و روزنامه اطلاعات ‌روز به خاطر تلاش‌های خستگی ناپذیرشان در افشای رسوایی‌های بزرگ فساد در افغانستان، علی‌رغم چالش‌ها، تهدیدها و محدودیت‌های متعدد به صورت مشترک اهدا شده است.

سازمان شفافیت بین‌الملل، این جایزه را برای «قدردانی و به رسمیت شناختن شجاعت و تلاش افراد و سازمان‌های سراسر جهان» که برای جهانی عاری از فساد تلاش می‌کنند، اهدا می‌کند. براساس اعلام سازمان شفافیت بین‌الملل، امسال ۲۲۸ فرد و نهاد از سراسر جهان برای دریافت این جایزه نامزد شدند که از این تعداد چهار تن به مرحله نهایی راه یافتند که در مرحله نهایی، ذکی دریابی و روزنامه اطلاعات‌روز به طور مشترک این جایزه را دریافت کردند. ذکی دریابی، مؤسس و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات‌روز افغانستان است.

این جایزه در شرایطی به یک روزنامه‌نگار و روزنامه‌ افغانستان اهدا شد که این کشور در فهرست سازمان شفافیت بین‌الملل در جمع هشتمین کشور فاسد جهان قرار دارد. ضمن آنکه افغانستان بدترین کشور برای غیرنظامیان، زنان و کودکان است، مرگبارترین منطقه برای خبرنگاران نیز شناخته شده است. دست‌کم طی بیست روز گذشته سه خبرنگار در افغانستان کشته شدند. یما سیاوش و الیاس داعی در کابل و هلمند در اثر انفجار بمب مغناطیسی کشته شدند و در تازه‌ترین مورد، رفیع صدیقی، رییس پیشین تلویزیون خصوصی خورشید هفته گذشته به طور مرموزی در ولسوالی استالف کابل کشته شد.

بدون تردید جایزه مبارزه با فساد سازمان شفافیت بین‌الملل در چنین وضعیتی که افغانستان در فهرست بدترین‌های جهان قرار دارد دستاورد بزرگی برای برندگان و رسانه‌های افغانستان به حساب می‌آید.

سازمان شفافیت بین‌الملل یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های جهانی در امر مبارزه با فساد است. این سازمان در ۱۰۰ کشور جهان نمایندگی دارد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*