خانه / افغانستان / زنان هراتی حمایت خود را از نیروهای امنیتی اعلام کردند

زنان هراتی حمایت خود را از نیروهای امنیتی اعلام کردند

شماری از بانوان درهرات به‌منظور حمایت از نیروهای امنیتی و بسیج مقاومت مردمی تجمع و راه‌پیمایی کرده اند.


رحیم ملکزی، گزارشگر آژانس خبری رویداد می‌گوید برخی بانوان درین شهر مخالفت‌شان را با طالبان مسلح ابراز داشته و از نیروهای امنیتی اعلام پشتیبانی کرده اند.


به گفته ملکزی این بانوان، درسطح شهر مسیر بین ساختمان مقام ولایت الی خانه «امیر محمد اسماعیل خان» رهبر مقاومت مردمی علیه طالبان را با شعارهای “الله اکبر، مرگ بر طالبان، زنده باد نیروهای امنیتی، زنده باد مجاهدین مقاومت مردمی و…” پیاده‌رویی کرده اند.

شفیقه یکتن از اشتراک کننده گان به خبرگزاری رویداد می‌گوید «ما هرگز نمیخواهیم به عقب برگردیم دستآوردهای خود را به قیمت جان خود حفظ میکنیم، امارت یعنی تاریکی، جهل واستبداد».


او اعلاوه کرده است که آنها در هر حالت از نظام جمهوریت، نیروهای امنیتی وخیزش‌های مردمی که به گفته وی محافظین مال و ناموس مردم اند حمایت می‌کنند.


معصومه یکتن دیگر ازبانوانی که دراین راه‌پیمایی اشتراک داشته نیز می‌گوید «طالبان جز کشتن وتباه کردن هیچ اندیشه‌ی ندارند و باید همه‌ی مردم درمقابل این یورش طالبان قیام کنند تا دستآوردهای بیست سال اخیر حفظ شود».


این در حالیست که پیش از این نیز شماری از زنان در هرات برای دفاع ازشهرشان سلاح برداشته و حمایت خود را از نیروهای امنیتی اعلام کرده بودند.

گزارش: رحیم ملک‌زی

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*