خانه / افغانستان / رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با وزیر امورخارجه‌ی ترکمنستان ملاقات کرد
رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با وزیر امورخارجه‌ی ترکمنستان ملاقات کرد

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با وزیر امورخارجه‌ی ترکمنستان ملاقات کرد

شنبه20جدی1399:

دکتور عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی بعد از ظهر امروز با رشید مرادوف وزیر امورخارجه‌ی ترکمنستان ملاقات کرد.

در خبرنامه که توسط دفتر رسانه های شورای عالی مصالحه ملی به نشر رسیده آمده ا ست  که دکتور عبدالله ترکمنستان را از همسایگان نزدیک و دوستان دایمی افغانستان خواند و با اشاره به گسترش روابط میان دو کشور در عرصه‌های مختلف و تلاش برای تطبیق برنامه‌های کلان منطقه‌ای، تاکید کرد که افغانستان برای دست‌یافتن به صلح دایمی متعهد است.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی همچنان علاوه نمود که نقش ترکمنستان و کشورهای منطقه در دست‌یافتن به صلح و ثبات در افغانستان مهم می‌باشد.

وزیر امورخارجه‌ی ترکمنستان با نیک و حسنه خواندن روابط میان دوکشور و وسیله‌شدن احترامات رییس جمهوری این کشور برای رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی صلح و ثبات در افغانستان را به نفع کشورش و منطقه خواند و از حمایت همه‌ جانبه‌ی کشورش از تلاش‌های صلح اطمینان داد.

وزیر خارجه‌ی ترکمنستان همچنان علاوه کرد که تطبیق همه جانبه‌ی برنامه‌های مشترک و کلان منطقه‌ای چون پاپی و کاسا یک‌هزار بستگی به موفقیت صلح در افغانستان دارد و کشور آماده است در صورت درخواست و توافق دو طرف از مذاکرات صلح میزبانی نماید.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*