خانه / افغانستان / رییس ستاد ارتش امریکا: حضور فعلی داعش در افغانستان تهدیدی برای امریکا نیست

رییس ستاد ارتش امریکا: حضور فعلی داعش در افغانستان تهدیدی برای امریکا نیست

مارک میلی، رییس ستاد ارتش امریکا می‌گوید که داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در حال منسجم شدن دو باره در افغانستان است به گفته وی تاکنون این گروه نتوانسته است موفق به این کار شود.
مارک میلی به روز سه‌شنبه (۱۳ثور) در نشست استماعیه سنای امریکا گفته است که در حال حاضر حضور داعش در افغانستان تهدیدی برای امنیت امریکا نیست.
رییس ستاد ارتش امریکا افزود؛ آنان هر نوع فعالیت داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را در نظر دارند به گفته وی در صورت بروز تهدید، برنامه‌های بهر خثنی سازی تهدیدات این گروه روی دست خواهد گرفت.
جنرال میلی در ادامه تاکید کرد؛ درست است که توانایی کافی بهر زیر نظر گرفتن فعالیت های داعش و دیگر گرو‌ه‌های تروریستی از طریق هوا را در حال حاضر ندارد اما وی تصریح کرد که آن را بهبود خواهد بخشید.
این گفته های رییس ستاد ارتش امریکا در حالی صورت می‌گیرد که همسایه های افغانستان همواره از فعالیت داعش از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها ابراز نگرانی کرده اند، اما حکومت سرپرست افغانستان تاکید کرده که داعش در افغانستان سرکوب شده و هیچ نوع تهدیدی برای کشور های همسایه افغانستان نیست. این در حالی است که داعش مسؤولیت چندین انفجار مرگبار را در هفته های اخیر در کابل و ولایت‌ها به عهده گرفت.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*