خانه / منطقه و جهان / ریکارد جدیدجان باخته کان کرونا در امریکا؛در 24ساعت گذشته 4,300 نفر جان باختند
ریکارد جدیدجان باخته کان کرونا در امریکا؛در 24ساعت گذشته 4,300 نفر جان باختند

ریکارد جدیدجان باخته کان کرونا در امریکا؛در 24ساعت گذشته 4,300 نفر جان باختند

پنجشنبه25جدی1399:

روزنامه آمریکایی شیکاگو تریبون، آمریکا با ثبت بالغ بر ۴,۳۰۰ تن جانباخته بر اثر کرونا تنها در ۲۴ ساعت گذشته، رکاردی جدید در مرگ و میر  ناشی  از ابتلا بیماران به کووید ۱۹ ثبت کرد. این در حالی است که واشنگتن هنوز درگیر پیامد خشونت‌های هفته گذشته در حمله به کنگره این کشور به سر می‌برد.

براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، شمار کل جانباختگان بر اثر کووید ۱۹ در این کشور از ۳۸۰ هزار نفر گذشته و به سرعت به تعداد کشته شدگان در جنگ جهانی دوم (حدود ۴۰۷ هزار نفر) نزدیک می‌شود.

در حالی که کشور آمریکا با بحرانی سیاسی روبروست و در معرض تهدیدهای خشونت بار بیشتری از سوی طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری در حال خروج آمریکا قرار گرفته، منابع رسمی ۴,۳۲۷ جان‌باخته ناشی از کرونا را تنها در یک روز گزارش کردند و میزان مبتلایان این کشور نیز از ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گذشت.

با وجود اینکه ارقام روزانه ابتلا در حال کنترل و پایش مداوم بوده، اما میزان مرگ و میر در دو ماه و نیم اخیر به شدت افزایش یافته است. آمریکا در حال حاضر در مرگبارترین مرحله از زمان شیوع کرونا به سر می برد.

این در حالی است که با وجود پیشرفت فرآیند واکسیناسیون و اتحاذ شدیدترین مراقبت های پزشکی ویژه در این کشور به طور میانگین روزانه ۲۵۰ هزار مورد ابتلا را ثبت می کنند.

اگرچه بیش از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار آمریکایی اولین مرحله واکسیناسیون را طی کرده اند، بنابر اطلاعات مراکز کنترل و پیشگیری بیماریها در آمریکا (CDC) این میزان کمتر از ۳ درصد جمعیت را شامل می شود.

کارشناسان می گویند چنین آماری از واکسیناسیون بسیار کمتر از میزان موردنیاز برای غلبه بر همه گیری است و به رغم افزایش روزافزون امکانات پزشکی برای واکسیناسیون، اما سوء مدیریت و سهل انگاری دولت ترامپ در اتخاذ زودهنگام تدابیر بهداشتی برای مهار همه‌گیری، مردم آمریکا را در شرایط فاجعه بار و رنج‌آوری قرار داده و به ویژه در شرایط بحرانی کنونی، غلبه قریب الوقوع بر پاندمی را در این کشور دور از انتظار می‌نماید.  

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*