خانه / افغانستان / روسیه نشست دوحه را «ناکام» عنوان کرد

روسیه نشست دوحه را «ناکام» عنوان کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ روسیه، نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان در دوحه، به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد را «ناکام» عنوان کرده است.

خبرگزاری تاس، گزارش کرده است که ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه‌ روسیه روز سه‌شنبه، ۱ حوت در یک نشست خبری این اظهارات را بیان کرده است.

زاخارووا گفته است که در نشست دوحه هیچ تصمیمی مطابق به برنامه‌های اعلام‌شده قبلی از جمله تعیین نماینده ویژه و ایجاد گروه تماس کوچک برای افغانستان اتخاذ نشده. او افزوده که چنین موضوعاتی «بدون توضیح مناسب» در دستور کار قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرده که هرگونه ابتکار درباره افغانستان بدون حمایت ا.ا و کشورهای منطقه «محکوم به شکست است.»

این در حالی است که دومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هفته‌ی جاری در دوحه به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار شد. دبیرکل سازمان ملل متحد پس از پایان این نشست، در یک نشست خبری آن را «سازنده» توصیف کرد و گفت که اشتراک‌کنندگان روی «مسایل کلیدی» اتفاق نظر داشتند.

گفتنی است که ا.ا نیز در نشست دوحه دعوت شده بود، اما پیش از برگزاری نشست اعلام کرد که به‌دلیل عدم پذیرفته‌شدن شرایط‌شان در نشست دوحه اشتراک نمی‌کنند.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*