خانه / افغانستان / روسیه: امریکا و بریتانیا برای بی‌ثباتی منطقه با تروریست‌ها همکاری می‌کنند

روسیه: امریکا و بریتانیا برای بی‌ثباتی منطقه با تروریست‌ها همکاری می‌کنند

سرگئی ناریشکین، رییس خدمات اطلاعات خارجی روسیه گفته است که نهادهای استخباراتی امریکا و بریتانیا با گروه‌های ترور‌یستی برای برهم‌زدن ثبات آسیای مرکزی همکاری می‌کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، رییس خدمات اطلاعات خارجی روسیه این اظهارات را در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه‌ی نشست مقام‌های امنیتی «کشورهای مستقل مشترک‌المنافع» در بیشکک بیان کرده است.

او گفته است: «با وجود فرار شرم‌آور امریکایی‌ها از افغانستان در چند سال اخیر، نهادهای استخباراتی بریتانیا و امریکا هنوز همکاری با گروه‌های تروریستی زیرزمینی را متوقف نکرده‌‌اند تا اوضاع را نه تنها در افغانستان، بلکه در تمام کشورهای آسیای مرکزی و کل اوراسیا نیز بی‌ثبات کنند.»

ناریشکین سازمان‌های تروریستی مانند القاعده و داعش را زاییده‌ی نهادهای استخباراتی امریکا و بریتانیا خوانده و افزوده است که نهادهای استخباراتی در حال بهر‌ه‌برداری از سازمان‌های‌ تروریستی این‌چنینی بوده و هستند.

ناریشکین گفته است: «سوریه واضح‌ترین نمونه است، اما به هیچ وجه تنها مورد نیست و افغانستان بیشترین آسیب را از این ناحیه متحمل شده است.»

نشست مقام‌های امنیتی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع دیروز در شهر بیشکک قیرقیزستان برگزار شد.

رییس کمیته‌ی دولتی امنیت ملی قیرقیزستان نیز در این نشست در مورد وضعیت افغانستان صحبت کرد و گفت که گروه‌های ترور‌یستی بر ولایت‌های شمال این کشور تمرکز کرده‌اند.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*