خانه / منطقه و جهان / رهبر کوریایی شمالی برای دیدار با پوتین وارد روسیه شد

رهبر کوریایی شمالی برای دیدار با پوتین وارد روسیه شد

رسانه‌های روسی اعلام کرده اند که قطار ویژه حامل کیم جونگ‌اون، رهبر کوریایی شمالی ساعاتی پیش وارد خاک روسیه شده است.

رسانه‌های روسی امروز سه شنبه، ۲۱ سنبله اعلام کرده اند که کیم جونگ‌اون، ساعاتی پیش همراه هیئتی بلندپایه متشکل از مقامات دولتی، مسئولان حزب کارگر کوریایی شمالی و فرماندهان نظامی ارتش با سفر زمینی و با قطاری ویژه وارد خاک روسیه شد.

با وجود هشدارهای مکرر امریکا به کوریایی شمالی برای خودداری از تجهیز روسیه به تسلیحات، کرملین روز دوشنبه، ۲۰ سنبله تأیید کرد که کیم جونگ اون، رهبر کوریایی شمالی در روزهای آینده به دعوت ولادیمیر پوتین به روسیه سفر خواهد کرد.

سخنگوی کاخ کرملین به رسانه ها اعلام کرده که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کوریایی شمالی در مورد روابط دوجانبه گفتگو خواهند کرد.

دیمتری پسکوف افزوده است که پوتین و کیم جونگ اون در مورد مسائل همکاری دوجانبه بین روسیه و کوریای شمالی در زمینه‌های مختلف، وضعیت منطقه و امور بین‌الملل گفتگو خواهند کرد.

پسکوف افزود: روسیه آماده است در صورت لزوم با کوریای شمالی در مورد مسائل مربوط به تحریم های شورای امنیت سازمان ملل گفتگو کند.

دیدار پوتین و کیم در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده امریکا نگران ارسال تسلیحات نظامی از کوریای شمالی به روسیه است.

پیش از این، دولت امریکا به رهبری بایدن گفته بود که ممکن است پیونگ‌یانگ تسلیحات بیشتری در اختیار روسیه قرار دهد تا در جنگ علیه اوکراین استفاده شود.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*