خانه / افغانستان / ذبیح الله مجاهد، ادعای ناتوانی بانک مرکزی برای تبدیلی دالر به افغانی را رد کرد

ذبیح الله مجاهد، ادعای ناتوانی بانک مرکزی برای تبدیلی دالر به افغانی را رد کرد

امارت اسلامی، ادعای رییس برنامه ی انکشافی سازمان ملل متحد مبنی بر ناتوانی بانک مرکزی در قسمت تبدیلی دالر به افغانی را رد می کند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارات اسلامی جمعه شب (۱۵ دلو) در توییت خود نگاشته است، تاکنون از آدرس سازمان ملل یا کدام نهاد دیگر برای بانک مرکزی پول دالر انتقال داده نشده است. وی تاکید کرده است که در صورت انتقال پول به بانک مرکزی این بانک در زودترین فرصت امکان تبدیلی آن را دارد.

پیش از این خبرگزاری رویترز، از ناتوانی سازمان ملل در کارگیری میلیون ها دالر پول نقد در افغانستان گزارش داده بود. این خبرگزاری به نقل ازعبدالله الدرداری،، رییس برنامه ی انکشافی سازمان ملل متحد، گفته بود که هر چند این سازمان در بانکی در افغانستان  ۱۳۵ میلیون دالر دارد، اما نمی تواند از این پول کار گیرد زیرا بانک مرکزی قادر به تبدیلی آن به افغانی نیست.

طبق این گزارش ها الدرداری، در برنامه ی فضایی تحریم ها جهانی بیان کرده بود، زمانی که این پول به طالبان تحویل داده شد از سوی آنان برای ما وعده داده شد که به صورت خودکار این پول به افغانی تبدیل می شود اما دیده می شود که بانک مرکزی برای تبدیل دالر به افغانی ناتوان بوده .

این در حالی است، که پس از تسلط امارات اسلامی در ماه اگست سال گذشته ی میلادی، استفاده از دالر ممنوع اعلان شده بود تا ارزش افغانی در مقابل ارز های خارجی به خصوص دالر بالا برود.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*