خانه / افغانستان / د افغانستان بانک: سیستم بانکی و مالی افغانستان کاملآ اسلامی می‌شود

د افغانستان بانک: سیستم بانکی و مالی افغانستان کاملآ اسلامی می‌شود

هدایت‌الله بدری، سرپرست بانک مرکزی افغانستان می‌گوید که برای جلوگیری از سود سیستم بانک های افغانستان به زودی اسلامی می‌شود.

به‌گفته‌ی بانک مرکزی ا.ا، بدری این اظهارات را در یک کنفرانس دوروزه در بحرین مطرح کرده است.

د افغانستان بانک روز گذشته جمعه، ۱۰ قوس با نشر اعلامیه‌ای گفته است که  هیئتی به ریاست هدایت الله بدری سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک در کنفرانس دو روزه “جلوگیری از رکود اقتصادی آینده و راهکارهای جهان بدون نفت در پرتو تنوع اقتصادی و بانکداری اسلامی ” که به  تاریخ ۲۹ و ۳۰ نوامبر در کشور بحرین برگزار گردیده بود، اشتراک کردند.

در  اعلامیه آمده است که هدایت الله بدری سرپرست د افغانستان بانک طی سخنرانی‌اش در این نشست گفت که د افغانستان بانک مصمم است تا سیستم بانکی و مالی افغانستان را کاملاً اسلامی نموده و  از ربا و دیگر اعمال حرام پاک کند.

سرپرست این بانک اعلام کرده است که در حال حاضر هرگونه معاملات سودی ممنوع است و تمامی بانک های متعارف و سودی  بر اساس پلان، به بانکداری اسلامی  مبدل خواهند شد.

از سوی هم آقای بدری در حاشیه سخنان خود طی این کنفرانس گفته است که:” محصولات مالی بانکداری اسلامی نه تنها از نظر شکل، بلکه در ذات و ماهیت باید با موازین شرعی سازگار باشد.”

بانک مرکزی همچنین افزوده است که سرپرست این بانک، در حاشیه‌ی نشست بحرین با شماری از نهاد مالی بین‌المللی، رؤسای بانک‌‌های مرکزی کشورهای اسلامی و دیپلمات‌ها دیدار کرده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*