خانه / افغانستان / دیده‌بان حقوق بشر حملات انتقام‌جویانه در افغانستان را خلاف قوانین بین‌المللی خواند

دیده‌بان حقوق بشر حملات انتقام‌جویانه در افغانستان را خلاف قوانین بین‌المللی خواند

دیده‌بان حقوق بشر اخیرا گزارش را منتشر کرده که دیده می‌شود که طالبان در ولایت هلمند مقامات دولت پیشین را در مورد قتل عضوهای این گروه، تهدید کرده اند‌.
این سازمان دیروز سه‌شنبه (۲حمل) گزارشی را به نشر رساند که در این گزارش گفته است، که طالبان در ولایت هلمند در واکنش به قتل افراد منسوب به خود‌شان، فعالان و مقامات پیشین را تهدید کرده است.
در گزارش این سازمان آمده است که طالبان در ولایت هلمند، نظارت خود را افزایش داده و گفته اند که این گروه در پیوند به قتل افراد خود پاسخ‌ انتقام‌جویانه خواهد داد.
دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرده است که بر اساس قوانین بین‌المللی، حملات انتقام جویانه علیه غیرنظامیان منع است.
طبق گزارش دیده بان حقوق بشر، یک افسر پولیس در ولسوالی گرشک ولایت هلمند به باشندگان این ولسوالی اعتراف کرده است، که مقامات در سطح ولسوالی در پی انتقام و هدف قرار دادن مقامات دولت پیشین است.
دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که حاکمان فعلی در فکر انتفام جویانه از مقامات دولت پیشین است و نیروهای امنیت پیشین را دشمن خود می‌داند و برخی را به اجبار ناپدید و یا هم اعدام می‌کنند.
این سازمان خواستار توقف انتقام از سوی مقامات طالبان شده و از تمامی نمایندگان کشور‌ها خواسته تا در دیدار های‌شان بر این گروه فشار بیاورند تا از انتقام دست بردار شوند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*