خانه / افغانستان / دیده‌بان‌حقوق بشر: بیش از ۳۰۰ روز می‌شود که دختران در افغانستان از آموزش بازماندند

دیده‌بان‌حقوق بشر: بیش از ۳۰۰ روز می‌شود که دختران در افغانستان از آموزش بازماندند

سازمان دیده بان حقوق بشر از ادامه‌ی بسته ماندن مکاتب دخترانه بار دیگر ابراز نگرانی کرد.
سازمان دیده بان حقوق بشر امروز چهارشنبه (۲۲سرطان) در حساب توییترش با اشاره به مکاتب دخترانه و ممنوعیت تحصیل دختران توسط طالبان گفته است که بیش از ۳۰۰ روز می‌شود که دختران در افغانستان به مکتب نرفته و از آموزش بازمانده اند.
این سازمان در ادامه افزوده است که بسته ماندن درب مکاتب برای دختران در افغانستان عواقب ویرانگری برای آن‌ها، خانواده هایشان و آینده کشور دارد.
این سازمان از حکومت افغاستان خواسته است که درب مکاتب را به روی دختران در افغانستان باز کند و بگذارند دختران به مکتب بروند.
با این حال دیروز در شبکه‌های اجتماعی اعلامیه به نشر رسید که در آن گفته شده که قرار است وزارت معارف و وزارت امر بالمعروف و نهی از منکر در مورد بازگشایی مکاتب دخترانه نشست برگزار کند و فرمان ملاهیبت الله را در خصوص بازگشایی مکاتب دخترانه همگانی سازند. اما وزارت معارف این اعلامیه را جعلی خوانده و گفت که یک تعداد افراد می‌خواهند اعتبار امارت اسلامی را لطمه بزنند.
این وزارت از تمامی شهروندان کشور خواست تا برای دریافت اعلامیه‌های رسمی این وزارت به وبیسایت و توییتر این وزارت مراجعه کنند.
این در حالی است که اخیراً وزارت معارف گفته بود که این وزارت طرح را در مورد بازگشایی مکاتب دخترانه در اختیار ملاهیبت الله، رهبر امارت اسلامی قرار داده است به گفته این وزارت در صورت که رهبر امارت اسلامی فرمان بازگشایی مکاتب دخترانه را صادر کند هرچه زودتر درب مکاتب بروی دختران باز خواند شد. اما با گذشت بیش از چند هفته از این طرح خبری نیست.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*