خانه / افغانستان / دیدار نمایندۀ ایران با حامد کرزی و داکتر عبدالله

دیدار نمایندۀ ایران با حامد کرزی و داکتر عبدالله

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران برای افغانستان با حامد کرزی رییس جمهور پیشین و داکتر عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی پیشین دیدار کرده است.

دفتر مطبوعاتی آقای کرزی امروز پنج‌شنبه، 27 عقرب گفته که حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان با آقای حسن کاظمی قمی نمایندهٔ خاص جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان دیدار کرد. 

در اعلامیه آمده که “در این دیدار که آقای بهادر امینیان سفیر ایران در کابل نیز حضور داشت در مورد روابط حسنه میان دوکشور برادر بحث و تبادل نظر صورت گرفت.”

بر بنیاد اعلامیه، آقای کرزی از کمک ها و همکاری جمهوری اسلامی ایران با افغانستان ابراز امتنان نموده و بر ادامه آن تاکید کرد.

از سوی دیگر، داکتر عبدالله نیز در تویترش نوشته: “امروز با محترم حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ریاست جمهوری اسلامی ایران در اقامتگاه خویش دیدار داشتیم. در این دیدار روی‌ موضوعات جاری در کشور و مسایل روز‌ بحث و تبادل نظر صورت گرفت.”

آقای عبدالله افزوده: “در جریان دیدار، ایشان از آمادگی‌های کشور متبوع خویش در راستای ادامه‌ی همکاری‌های همه جانبه در عرصه‌های اقتصادی، سرمایه گذاری، کمک‌های بشر دوستانه، تعلیم، صحت و رسیدگی به امور‌ مهاجرین خبر داده است.”

داکتر عبدالله نیز ضمن ابراز قدردانی از همکاری‌های گذشته ایران، خواهان ادامه‌ی همکاری‌های این کشور همسایه با مردم افغانستان شده است.

حسن کاظمی قُمی روز دوشنبه (24 عقرب) به کابل آمد.

گفتنی است که این اولین سفر حسن کاظمی قمی پس از انتصاب او به عنوان نماینده ویژه ایرن در امور افغانستان، به کابل است.

او حدود یک ماه پیش از سوی ابراهیم رئیسی رییس جمهور جدید ایران به این سمت گماشته شد.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*