خانه / افغانستان / ۳۶ تن در تنش میان والی هرات و حبیب الله غوریانی زخم برداشتند
رویداد نیوز

۳۶ تن در تنش میان والی هرات و حبیب الله غوریانی زخم برداشتند

عملیات نظامی که به فرماندهی عبدالواحید قتالی والی هرات برای بازداشت حبیب الله غوریانی فرمانده محلی در شهرک جبرئیل،  شهر هرات راه اندازی شده است تاکنون دست‌کم ۳۶ زخمی برجای گذاشته است. و وضعیت سه تن از آنها وخیم خوانده شده است.

در اعلامیه‌ای مقام ولایت هرات آمده است که پولیس به درخواست برخی از ساکنان جبرئیل برای بازداشت افراد مسلح غیرمسئول اقدام کرده است. در این اعلامیه آمده است: “روز گذشته افراد مسلح حبیب غوریانی در شهرک جبرئیل شماری از هم‌شهریان را مورد آزار و اذیت و لت‌وکوب قرار داده‌اند”

حبیب‌الله غوریانی، نامزد پیشین انتخابات مجلس‌نمایندگان از ولایت هرات است. او متهم به داشتن افراد مسلح غیرمسئول و آزار برخی از باشندگان هرات است. تا کنون نظر آقای غوریانی در این رابطه همگانی نشده است.

به نقل از اطلاعات روز گفته می شود که ماجرا زمانی آغاز میشود که عده‌ای از مردم به بازگشایی رستورانت نان و پیاز اعتراض میکنند، ساکنان محل ادعا میکنند که رستورانت یاد شده از نزدیکان نجیب الله محبی منشی شورای ولایتی هرات است.

بعدا مردم به حبیب الله غوریانی نامزد انتخابات دور قبل انتخابات شکایت میکنند و این بود که تنش آغاز شد و درگیری میان پولیس و نیرو های غوریانی آغاز شد. طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله  میگوید که سید عبدالواحید قتالی، والی ولایت هرات رهبری عملیات را به عهده دارد اما آقای قتالی گفته است که نیروهای پولیس وارد خانه غوریانی شده و وی را بازداشت می‌کنند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*