خانه / افغانستان / حکومت با یک شرکت خارجی قرارداد انکشاف هوایی را به امضا رسانید

حکومت با یک شرکت خارجی قرارداد انکشاف هوایی را به امضا رسانید

وزارت ترانسپورت و هوانوردی قرارداد را بهر انکشاف خدمات هوایی برای پرواز ها و فراهم سازی تسهیلات در میدان هوایی با شرکت گاک از امارت متحده عربی به امضا رسانید.
حمید الله آخند زاده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی امروز پنج‌شنبه (۱۷ سنبله) طی کنفرانس مطبوعاتی گفت، که این قرارداد به هدف انکشاف رهنمودهای هوایی و فراهم نمودن خدمات ضروری در میدان‌های هوایی به امضا رسانیده شد.
وی اضافه کرد، که بر اساس این قرارداد، از یک طرف مصونیت‌ طیاره‌ها بیشتر خواهد شد و از سوی دیگر در این بخش تخنیکی، ظرفیت های داخلی آموزش خواهند دید.
با این حال غلام جیلانی وفا، معین عملیاتی وزارت ترانسپورت و هوانوردی در این کنفرانس بیان نمود، که امارت اسلامی طی یک سال اخیر بهر تسهیل روند پروازها و معیار سازی میدان هوایی با شرکت های مختلف در تماس بود. به گفته وی، اکنون با شرکت گاک امارت متحده عربی قرار داد را به این منظور به امضا رسانیده است.
وی تاکید کرد، پس از امضای قرارداد با شرکت گاک امارات متحده عربی، قرار است تا حدود ۶ ماه دیگر خدمات رهنمایی هوایی در افغانستان طبق معیارهای بین‌المللی آغاز شود. به گفته وفا، تا ۲ ماه دیگر نیز قرار است شرکت‌های دیگری هوایی خارجی مانند ترکش ایرلاین، فلای دبی، امارات وغیره پروازهای شان را به افغانستان از سر گیرند.
وی اشاره به خروج نیروهای امریکایی از افغانستان افزود، تجهیزات میدان هوایی کشور پس از خروج فاجعه بار امریکا از افغانستان به شدت‌ تخریب گردید.
غلام جيلانی وفا مشکل تجهیزات و ترک کشور از سوی افراد مسلکی و تیم تخنیکی میدان های هوایی کشور را خلاء اصلی در این بخش یاد کرده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*