خانه / افغانستان / حمله انتحاری در خیبر پختونخوا؛ اسلام‌آباد کاردار ا.ا را احضار کرد

حمله انتحاری در خیبر پختونخوا؛ اسلام‌آباد کاردار ا.ا را احضار کرد

در پی حمله انتحاری مرگ‌بار بر پایگاه نیروهای پولیس در ایالت خیبرپختونخوا پاکستان که ده‌ها کشته برجای گذاشت، وزارت خارجه این کشور کاردار ا.ا در اسلام‌آباد را احضار کرده است.

وزارت خارجه‌ی پاکستان شامگاه (سه‌شنبه، ۲۱ قوس) اعلام کرده که در پیوند به حمله به یک پایگاه نیروهای امنیتی این کشور در ایالت خیبر پختونخوا، کاردار سفارت ا.ا در اسلام‌آباد را احضار کرده و اعتراض «جدی» خود را به کابل فرستاده است.

گفتنی است که این حمله بامداد دیروز (سه‌شنبه، ۲۱ قوس) در «دیره اسماعیل خان» ایالت خیبر پختونخوا صورت گرفت و به گفته‌ی پولیس پاکستان، ۲۳ پرسنل امنیتی کشته شده‌اند.

در خبرنامه‌ای این وزارت آمده که آنان خواسته‌های خود را با کاردار ا.ا در میان گذاشته‌اند که عدم استفاده از خاک افغانستان در برابر پاکستان شامل این خواسته‌ها است.

در خبرنامه آمده که حکومت سرپرست افغانستان باید حمله روز گذشته در دیره اسماعیل‌‌ خان در خیبرپختونخوا را بررسی، عاملان آن را بازداشت، حمله‌های هراس‌افگنی را در بالاترین سطح محکوم و در برابر گروه‌های هراس‌افگن اقدام کند و  پس از بازداشت “اعضای تحریک طالبان پاکستان” آنان به اسلام‌آباد تحویل دهد.

با این حال، ا.ا تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*