خانه / منطقه و جهان / حملات امریکا به ۸۵ هدف در عراق و سوریه
رویدادنیوز
حمله هوایی در فاریاب

حملات امریکا به ۸۵ هدف در عراق و سوریه

سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده امریکا اعلام کرده است که ۸۵ موضع نیروی قدس سپاه و گروه‌های وابسته به آن را در عراق و سوریه هدف قرار داده است.

سنتکام بانشر اعلامیه‌ای گفته است که این حملات شب گذشته (13 دلو) انجام شده است.

در اعلامه‌ای ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا آمده اس: ” نیروهای ارتش امریکا به بیش از ۸۵ هدف، با هواپیماها، از جمله بمب‌افگن‌های دوربرد که از ایالات متحده برخاستند، حمله کرده‌اند.”

سنتکام افزود که در این حملات بیش از ۱۲۵ مهمات دقیق به کار گرفته شده و تاسیساتی از جمله ستاد فرماندهی و کنترل عملیات، مراکز اطلاعاتی، راکت‌ها و موشک‌ها، انبار پهپاد‌ها، تاسیسات زنجیره تامین تدارکات و مهمات گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی هدف قرار گرفته‌اند.

بر اساس اعلامیه سنتکام، در این حملات هوایی تاسیساتی چون مراکز عملیات فرماندهی و کنترل، مراکز اطلاعاتی، راکت‌ها و موشک‌ها، انبارهای هواپیماهای بدون سرنشین و تاسیسات زنجیره تامین لجستیک و مهمات سپاه و گروه‌های شبه‌نظامی هدف قرار گرفتند.

این حملات در حالی صورت گرفته است که در ۲۸ جنوری در حمله‌ی پهپادی به نیروهای امریکایی در شمال‌شرقی اردن، در نزدیکی مرز سوریه، سه نظامی امریکایی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. در آن زمان مقام‌های امریکایی گفتند که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران این حمله را انجام داده‌اند، اما ایران نقش داشتن در این حمله را رد کرده است.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*