خانه / افغانستان / حدود ۵۶۱ جریب زمین دیگر در ولایت پروان حکومتی تثبیت شد

حدود ۵۶۱ جریب زمین دیگر در ولایت پروان حکومتی تثبیت شد

سخنگوی وزارت عدلیه در خبرنامه گفته است: هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایت پروان با برگزاری نشست و بازدید از برخی ساحات قریه‌های میاخیل، ملامحمد خیل و ناصری، ۵۶۱.۷۳ جریب زمین را در این ساحات دولتی تشخیص و غاصبین آن را مشخص نمود. هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین این ولایت همچنین با باشندگان ساحه خم کلان والسوالی بگرام دیدار کرده و در باره خودداری از غصب زمین با آنان صحبت نمودند. از طرفی هم در نشست هیأت تخنیکی ولایت ننگرهار فیصله شد که موضوع غصب زمین‌ها در ولسوالی کوزکنر با مقام ولایت شریک ساخته شود. هیأت مذکور همچنان ساحه میدان میان ولسوالی کوت و هسکه مینه را بررسی کرده و در نتیجه آن را حکومتی تثبیت نمودند.

علاوه بر این هیأت‌های تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایات کابل، فاریاب، سرپل، سمنگان، تخار، بغلان، جوزجان و غور در جریان دو روز گذشته نشست‌های‌شان را برگزار کرده و در مورد چگونگی جلوگیری از غصب زمین و تشخیص و تثبیت زمین های غصب شده، بحث نمودند.

هیأت تخنیکی ولایت کابل، گزارش بررسی از شهرک ملاتره خیل را تهیه نموده و دو تیم تخنیکی را به منظور بررسی ساحه گوسفنددره، خاک جبار و شهرک‌های ملاجاوید و المصور تعیین کردند. این هیأت، جدول تثبیت و تصفیه زمین‌های حکومتی را نیز ترتیب نمود.

در نشست‌هیأت تخنیکی ولایت فاریاب فیصله شد که به تمام ادارات حکومت سرپرست در این ولایت به منظور ارسال آمار دقیق زمین‌های غصب شده مکتوب فرستاده شود. هیأت همچنان فیصله کرد که بعد از دریافت آمار دقیق زمین‌های غصب شده، پلان خود را طرح و
ترتیب نمایند.

در نشست هیأت های تخنیکی ولایات سرپل، جوزجان و سمنگان روزهای جلسات و روزهای کار عملی در ساحات تعیین گردید و فیصله شد
که اسناد موثق از ادارات جمع‌آوری و موضوعات پیچیده جهت اخذ هدایت به کمیسیون راجع گردد.

در نشست هیأت تخنیکی ولایت سمنگان بر مصارف شفاف از بودجه تاکید شد و فیصله شد که کار عملی از ولسوالی حضرت سلطان این
ولایت آغاز گردد.

نشست هیأت تخنیکی ولایت تخار برگزار شد و در آن تصمیماتی در راستای جلوگیری از غصب زمین و استرداد زمین‌های غصب شده، اتخاذ
گردید.

در نشست هیأت تخنیکی ولایت بغلان، از فرمان ملا هبت الله آخندزاده امیر امارت اسلامی استقبال و بر تطبیق کامل آن تاکید شد. در این نشست، در مورد جلوگیری از غصب زمین‌های حکومتی بحث و تصامیم لازم اتخاذ گردید.

رییس زراعت (رییس هیأت تخنیکی) ولایت غور نیز با شماری از متنفذین درباره زمین‌های واقع گرم آبک پوزه لیج علیا گفتگو نمود و از آنان خواست تا اسناد و مدارک شان را در جلسه نوبتی هیأت تخنیکی ارایه نمایند.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*