خانه / اقتصادی و افغانستان / توزیع مواد غذایی برای 260 هزار تن در 9 ماه گذشته از سوی برنامه جهانی غذا

توزیع مواد غذایی برای 260 هزار تن در 9 ماه گذشته از سوی برنامه جهانی غذا

دفتر برنامه‌ جهانی غذای سازمان ملل متحد(WFP) در افغانستان اعلام کرده که در 9 ماه گذشته، برای بیش از 260 هزار فرد نیازمند در افغانستان، کمک توزیع کرده است.

در یک گزارش این دفتر آمده که این کمک‌ها با حمایت مالی صندوق بشردوستانه‌ افغانستان، بانک انکشاف اسلامی و بنیاد خیریه‌ ملک سلمان، تهیه شده است.

به گفتۀ منبع، برای این نیازمندان در شانزده ولایت، نزدیک به چهار هزار متریک تُن مواد غذایی بشمول آرد، نخود، روغن و نمک توزیع شده است.

معلومات برنامه جهانی نشان می‌دهد که این اداره ملل متحد در سال گذشته میلادی به 18.6میلیون افراد نیازمند در افغانستان بیش از 600 هزار تن غذا و 189میلیون دالر کمک نقدی توزیع کرده است.

در بین کسانی که از کمک‌های سال گذشته برنامه جهانی غذا مستفید شدند، 9.3 میلیون زن و دختر، نزدیک به 11 میلیون کودک و حدود 5.8 میلیون نفر افراد دارای معلولیت بودند.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد گفته است که افغانستان با ادامه بحران بشری شدید مواجه است و 23.7 میلیون نفر به کمک نیاز دارند. در این میان، 12.4 میلیون نفر مصوونیت غذایی ندارد و تقریباً نیمی از جمعیت – حدود 48 درصد نفوس این کشور – زیر خط فقر زندگی می‌کنند..

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*