خانه / افغانستان / تلاش های دونالد ترمپ برای تطبیق توافقنامه آوردن صلح در افغانستان

تلاش های دونالد ترمپ برای تطبیق توافقنامه آوردن صلح در افغانستان

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریكا و امیر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی رهبر قطر، روی اهمیت كاهش خشونت‌ها توسط طالبان در افغانستان توافق کرده اند.

براساس گزارش آژانس خبری رویترز، قصر سفید چهار شنبه،۲۲ اپریل در اعلامیه‌ای گفت: “رهبران ایالات متحده و قطر در یک تماس تلفنی در مورد اهمیت ادامۀ گفتگوها در مورد آزادی زندانیان در افغانستان نیز به توافق رسیده اند.”

در ماه فبروری سال‌‎جاری میلادی، بعد از یک هفته کاهش خشونت‌ها توسط طالبان در افغانستان، توافق‌نامۀ صلح بین هیئت امریکایی به رهبری زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ ویژه این کشور برای صلح افغانستان و ملا عبدالغنی برادر مسئول دفتر سیاسی طالبان در شهر دوحه پایتخت قطر امضا شد.

با آنکه طالبان به‌کاهش خشونت‌ها تعهد کرده اند و از حملات بر نیروهای بین‌المللی در افغانستان خودداری کردند، اما خشونت‌ها و حملات بر نیروهای افغان را از سر گرفتند.

آژانس خبری رویترز از قول مقام‌های امنیتی افغان می‌نویسد که روز چهارشنبه گفته اند، در ۲۴ ساعت گذشته در نتیجۀ برخوردهای خونین در سرتاسر افغانستان، ده‌ها تن از جنگجویان طالب و پرسونل نیروهای امنیتی افغان کشته و زخمی شده اند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*