خانه / منطقه و جهان / تظاهرات گسترده حامیان فلسطینی‌ها در اروپا و امریکا به مناسبت سالگرد جنگ غزه

تظاهرات گسترده حامیان فلسطینی‌ها در اروپا و امریکا به مناسبت سالگرد جنگ غزه

خبرگزاری‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که در آستانه سالگرد جنگ غزه، ده‌ها هزار نفر از حامیان فلسطینی‌ها در شهرهای مختلف اروپا و امریکا به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات برگزار کردند.

اسوشیتدپرس در گزارشی نوشته است که این تظاهرات در شهرهای مختلف امریکا و اروپا از جمله لندن، پاریس، رم و نیویورک برگزار شده و شرکت‌کنندگان خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، در لندن هزاران نفر در میدان راسل تجمع کرده و بین آن‌ها و پلیس درگیری‌هایی نیز رخ داده که منجر به دستگیری چندین نفر شده است.

در پاریس، تجمعی مسالمت‌آمیز در میدان جمهوری برگزار شده و شرکت‌کنندگان شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین و لبنان سر دادند. همچنین در رم، با وجود نداشتن مجوز، چندین هزار نفر به حمایت از فلسطین تجمع کردند.

این تظاهرات‌ها در شرایطی در حال برگزاری است که نگرانی‌ها درباره به خشونت کشیده‌شدن آن شدیدتر شده و نیروهای امنیتی در چندین کشور سطح هشدار را افزایش داده‌اند.

جنگ غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد، زمانی که جنبش حماس حمله‌ای به اسرائیل انجام داد. این حمله منجر به مرگ حدوداً هزار و ۲۰۰ نفر و گروگان‌گیری حدود ۲۵۰ نفر شد. در پاسخ به این حمله، اسرائیل عملیات نظامی گسترده‌ای را در غزه آغاز کرد که به تلفات و ویرانی‌های زیادی منجر گردید.

ترور حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، و حملات اسرائیل به لبنان به همراه پاسخ ایران، تنش‌ها را در خاورمیانه به اوج رسانده است. در حال حاضر، نگرانی‌ها از پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله موشکی ایران و گسترده‌ترشدن تنش‌ها، شدت یافته است.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*