خانه / افغانستان / تظاهرات ضد امریکا در کابل؛ دست از اذیت مردم برداشته پول ما را آزاد سازید

تظاهرات ضد امریکا در کابل؛ دست از اذیت مردم برداشته پول ما را آزاد سازید

گروهی از باشنده‌گان شهر کابل بر ضد امریکا دست به تظاهرات زدند و خواهان آزاد سازی ذخایر ارزی افغانستان از سوی امریکا هستند.

این معترضان امروز سه شنبه، 30 قوس با شعار‌های “زنده باد امارت اسلامی افغانستان”، “امریکا اشغالگر از آزار و اذیت مردم افغانستان دست بردارید” و “پول ما را آزاد کنید” خواهان آزاد شدن ذخایر ارزی افغانستان می‌باشند.

مظاهره کننده گان از امریکا می‌‎خواهند که بیش از این ملت مظلوم افغانستان را اذیت نکرده و پول منجمد شده افغان‌ها را آزاد سازند.

پس از روی کار آمدن امارت اسلامی بر افغانستان، اقتصاد این کشور مانند سیاست آن متحول شد آمریکا در اولین اقدام خود پول‌های افغانستان را که در بانک‌های این کشور و سایر موسسات و بانک‌های بین‌المللی مثل بانک‌های سوئیس مسدود کرد.

اما امریکا به تازگی اعلام کرده که راه های تزریق پول نقد به اقتصاد افغانستان را جستجو می‌کند.

 ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز گذشته به خبرنگاران گفت که ایالات متحده به کمک‌های بشردوستانه‌اش به افغانستان ادامه می‌دهد و در همکاری با سازمان ملل تلاش دارد تا پول نقد به اقتصاد افغانستان وارد سازد.

در همین حال چهل نماینده حزب دموکرات در کانگرس امریکا  نیز درنامه‌ای از حکومت بایدن خواستند که برای جلوگیری از گرسنگی گسترده در افغانستان، پول‌های مسدود شده این کشور را آزاد کند.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*