خانه / افغانستان / ترکیه و قطر برای از سر گیری فعالیت های میدان هوایی کابل باهم کار می کنند

ترکیه و قطر برای از سر گیری فعالیت های میدان هوایی کابل باهم کار می کنند

وزرای خارجه ترکیه و قطر بر ادامه کمک‌های اقتصادی و بشری در افغانستان تاکید کرده می‌گویند که برای تحکیم صلح و ثبات در این کشور کار می‌کنند.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر روز گذشته، 15 قوس در حاشیه نشست گفتگو‌های استراتژیک میان ترکیه و قطر با همتایی ترکی خود در یک نشست خبری گفت:” قطر با ترکیه و مقام‌های طالبان کار می‌کند تا اطمینان حاصل کند که میدان هوایی کابل دوباره فعالیت‌هایش را به صورت عادی ادامه می‌دهد”.

وی بیان داشت: “ما روی این مسئله گفت‌وگو کردیم که هماهنگی چگونه برای کمک با افغان‌ها بیشتر شود و در این مورد هم گفت‌وگو صورت گرفت که چگونه با جامعه جهانی در مورد وضعیت افغانستان همکاری کرده می‌توانیم”.

او افزود:” قطر و ترکیه به صورت دوامدار، با حکومت موقت افغانستان کار می‌کنند تا در مورد میدان هوایی کابل به یک توافق برسند و این میدان هوایی دوباره فعالیت‌های عادی اش را از سر گیرد.”

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه هم گفت که کشورش برای تحکیم صلح و ثبات در افغانستان کار می‌کند.

چاووش اوغلو از جامعه جهانی خواست تا با طالبان تعامل کنند و همچنان به گفته او سیاست را از کمک‌های بشری جدا سازند.

وی بیان داشت: “مردم افغانستان به کمک‌های جدی بشری نیاز دارند جامعه جهانی نیاز دارد تا انگیزه های سیاسی را کنار گذاشته و به مردم افغانستان کمک رسانی کند اقدام‌های قطر و ترکیه در این بخش باید برای سایرین یک مثال باشد.”

قطر و ترکیه از جمله‌ کشور‌های است که سفارت‌های خویش را در کابل باز گذاشته اما تا هنوز امارت اسلامی را به رسمیت نشناخته است.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*