خانه / منطقه و جهان / تحقیق امریکا درباره فاش‌شدن اسناد محرمانه طرح حمله اسرائیل به ایران

تحقیق امریکا درباره فاش‌شدن اسناد محرمانه طرح حمله اسرائیل به ایران

مایک جانسن، رئیس مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده، روز یک‌شنبه،۲۹ میزان، اعلام کرد که ایالات متحده در حال تحقیق درباره فاش‌شدن اسناد بسیار محرمانه‌ای است که آمادگی‌های اسرائیل برای حمله تلافی‌جویانه به ایران را توضیح می‌دهند.

بر اساس گزارش صدای امریکا، این اسناد که به اداره ملی اطلاعات وزارت دفاع ایالات متحده نسبت داده شده‌اند، تفسیر ایالات متحده از برنامه‌ریزی نیروی هوایی و دریایی اسرائیل براساس تصاویر ماهواره‌ای از۱۵ تا۱۶ اکتبر را شرح می‌دهند.

روزنامه نیویورک تایمز نیز گزارش داده است که مقامات امریکایی به‌طور خصوصی اعتبار این اسناد را تأیید کرده‌اند، اما گفته‌اند که این اسناد تنها بخشی از اطلاعاتی است که ایالات متحده درباره برنامه‌های اسرائیل در اختیار دارد.

سند نخست تحت عنوان «قوای هوایی اسرائیل آمادگی‌های خود برای حمله به ایران و انجام دومین تمرین اعزام نیروها را ادامه می‌دهد» منتشر شده و فعالیت‌های اسرائیل از جمله جابجایی موشک‌های بالستیک هوا به زمین را توضیح می‌دهد.

سند دوم با عنوان «قوای دفاعی اسرائیل به آمادگی‌های مهمات کلیدی و فعالیت‌های پنهانی درون برای حمله تقریباً اطمینانی به ایران ادامه می‌دهد» منتشر شده است.

شایان ذکر است که این اسناد برای اولین بار هفته‌ی گذشته در اپلیکیشن تلگرام منتشر شدند.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*