خانه / افغانستان / به رسمیت شناختن طالبان در اولویت قطر قرار ندارد

به رسمیت شناختن طالبان در اولویت قطر قرار ندارد

نمایندۀ ویژه وزیر خارجه قطر برای افغانستان می‌گوید که به رسمیت شناختن طالبان در افغانستان در اولویت دوحه قرار نداشته و تمرکزها برای تعامل با طالبان و پاسخگویی به بحران بشری افغانستان باید صورت گیرد.

مطلق ماجد القحطانی روز سه شنبه، ۲۰ میزان‌ از سایر کشور‌ها خواسته تا با طالبان به عنوان مرجعی که عملاً افغانستان را کنترل می‌کند، همکاری کنند، در حالی که از طالبان خواست به عنوان یک دولت “مسئول” عمل کرده و به حق کار زنان احترام بگذارد و به دختران اجازه آموزش بدهد.

نمایندهٔ ویژه وزیر خارجه قطر در جریان سخنرانی اش در نشست امنیتی در دوحه تصریح کرده که به رسمیت شناختن طالبان در افغانستان در اولویت قطر قرار ندارد بل، در حال حاضر کمک های بشر دوستانه، آموزش و خروج مصوون مردم در اولویت دوحه است.

طالبان تقریباً دو ماه پس از تسلط بر کشور هنوز هم تلاش دارند تا با کشورهای دیگر روابط دپلوماتیک ایجاد کنند و از بحران اقتصادی در افغانستان جلوگیری کنند.

اما این گروه تاکنون به بازگشت دختران به مکاتب متوسطه و لیسه که یکی از خواسته‌های کلیدی جامعه بین المللی است، لبیک نگفته اند.

قطر، که میزبان مذاکرات بین طالبان و مقامات غربی است، به عنوان یکی از کشور‌های دارای نفوذ بر طالبان شناخته می‌شود. آقای القحطانی گفت که تنها راه پیش رو این است که به دولت موقت در کابل “مساعدت بیشتر” ارائه شود، اما به گفته او افغانستان باید در یک پروسه داخلی به سمت یک دولت فراگیر حرکت کند که در آن افغان‌ها “آینده خود را تعیین کنند”.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*