خانه / منطقه و جهان / بریتانیا: روسیه دیگر گروه واگنر را حمایت مالی نمی‌کند

بریتانیا: روسیه دیگر گروه واگنر را حمایت مالی نمی‌کند

وزارت دفاع بریتانیا در تازه‌ترین ارزیابی اطلاعاتی خود اعلام کرده که روسیه دیگر گروه مزدوران «واگنر» را حمایت مالی نمی‌کند.

بربنیاد گزارش رسانه های بین المللی، وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه ۱۳ آگست اعلام کرد که این احتمال واقع بینانه وجود دارد که روسیه دیگر به فعالیت‌های گروه «واگنر» کمک مالی نکند.

بیانیه وزارت دفاع انگلیس در این خصوص آمده است که اگر کرملین دیگر به واگنر پول نپردازد، منطقی به نظر می‌رسد که مقام‌های بلاروس دومین گزینه برای تأمین مالی این گروه هستند.

وزارت دفاع انگلیس در ادامه افزوده است که واگنر در مسیر کاهش نیروها و بازسازی خود به منظور صرفه جویی در هزینه‌های حقوق در بحبوحه فشارهای مالی قرار دارد.

شورش کوتاه و نافرجام فرمانده گروه واگنر که در جریان آن شهر جنوبی روستوف به طور موقت به تصرف نیروهای واگنر درآمد، با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس به پایان رسید.

پریگوژین، فرمانده گروه واگنر وزارت دفاع روسیه را به تدارک حملات موشکی مرگبار علیه مواضع و اردوگاه‌های این گروه متهم کرد و متعهد شد که تلافی خواهد کرد.

پریگوژین مدعی شده بود که این شورش با هدف سرنگونی دولت صورت نگرفت و صرفاً به منظور ابراز مخالفت با عملکرد مقامات وزارت دفاع روسیه و به طور مشخص سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور انجام شد.

پس از عقب‌نشینی واگنر، پریگوژین به بلاروس رفت اما رییس جمهور بلاروس چندی پیش گفت که او به روسیه بازگشته و نیروهای واگنر هم هنوز با پیشنهاد جابجایی به مینسک موافقت نکرده‌اند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*