خانه / منطقه و جهان / بایدن: از انتخابات کناره‌گری نمی‌کنم

بایدن: از انتخابات کناره‌گری نمی‌کنم

جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا در پی انتشار گزارش‌هایی درباره خواست اکثریت اعضای حزب دموکرات برای کناره‌گری او از رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، اعلام کرد که قصد کناره‌گیری ندارد.

بایدن روز چهارشنبه، ۱۳ سرطان در گفت‌وگو با اعضای کارزار انتخاباتی خود با تأکید بر این که به حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ادامه می‌دهد، گفته است: «من نامزد حزب دموکرات هستم. هیچکس من را بیرون نمی‌کند.»

همچنین دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که بایدن در ایمیلی جداگانه به کارمندان ستاد انتخاباتی‌اش نوشته است: «من کنار نمی‌کشم و تا آخر در این رقابت باقی می‌مانم.»

رویترز نوشته است که آقای بایدن عصر چهارشنبه با ۲۴ فرماندار دموکرات و شهردار از اطراف امریکا گفت‌وگو کرده است.

از جمله افرادی که بایدن با آن‌ها گفت‌وگو کرده است گَوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا و گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان هستند. از نیوسام و ویتمر به‌عنوان افرادی نام برده می‌شوند که در صورت کناره‌گیری بایدن به طور بالقوه نامزد حزب دموکرات خواهند شد.

عملکرد متزلزل بایدن در مناظره با دونالد ترامپ – با وقفه‌های گه‌گاه، صدای ضعیف و برخی پاسخ‌هایی که درک آنها آسان نبود – به سوالات زیادی درباره ادامه نامزدی آقای بایدن که ۸۱ سال دارد، دامن زده است.

این در حالی است که پیش‌تر رویترز در گزارشی اعلام کرده بود که از هر سه دموکرات، یک نفر خواهان کناره‌گیری آقای بایدن و جایگزین شدن فرد دیگری به جای او در رقابت انتخاباتی هستند.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*