خانه / افغانستان / بازگشایی کنسولگری سفارت عربستان در کابل

بازگشایی کنسولگری سفارت عربستان در کابل

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست امارت اسلامی گفته است که یک تیم ۱۴ نفره از دیپلمات های عربستان سعودی روز سه شنبه، ۹ قوس به کابل بازگشت و ارائه خدمات کنسولی را برای افغان ها از سر گرفتند.

عربستان نیز روز گذشته اعلام کرد که کنسولگری سفارت خود را در کابل پایتخت افغانستان برای ارائه خدمات کنسولی به شهروندان افغان بازگشایی کرده است. 

به گزارش ایرنا از “رویترز”، رسانه‌های عربستانی اعلام کرده‌اند فعالیت کنسولگری این کشور در کابل از روز سه شنبه آغاز شده است.  

آقای بلخی افزوده که امارت اسلامی از این اقدام عربستان سعودی ابراز خرسندی می کند و آن را نشانه ای برای آغاز روابط حسنه میان افغانستان و عربستان بر می شمارد.

عربستان سعودی در حالی دیپلمات های خود را به کابل بازگردانده است که تاکنون اما امارت اسلامی طالبان را به رسمیت نشناخته است.

کشور پادشاهی عربستان سعودی همچنین روز گذشته از سازمان همکاری کشورهای اسلامی خواست تا نشستی فوق العاده برای بررسی وضعیت انسانی در افغانستان برگزار کند.

سازمان همکاری اسلامی با ۵۷ عضو بزرگترین سازمان بین المللی پس از سازمان ملل متحد است که دفتر مرکزی آن در شهر جده عربستان قرار دارد.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*