خانه / افغانستان / ایران: ۹۵ درصد زندانیان خارجی در ایران، افغان هستند

ایران: ۹۵ درصد زندانیان خارجی در ایران، افغان هستند

مسوولان در قوه قضاییه ایران گفته اند که که حدود ۹۵ درصد از زندانیان خارجی را در این کشور شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند که در زندان‌های مختلف این کشور به دلیل ارتکاب جرایم گوناگون زندانی اند.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ایران گفته است:‌ «پیگیری‌های لازم برای انتقال محکومان واجد شرایط بر اساس توافقنامه دوجانبه با افغانستان در حال انجام است و امیدواریم امسال به نتیجه برسد.»

این خبرگزاری نوشته است که معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ایران این اظهارات را روز شنبه، ۲۳ سرطان، در نشست شورای قضایی ولایت البرز این کشور گفته است.

این در حالی است که وزارت خارجه افغانستان سال گذشته اعلام کرده بود که توافق‌نامه‌ دو جانبه میان مقامات قضایی افغانستان و ایران امضا شده که براساس آن زمینه انتقال زندانیان را به کشور متبوع فراهم می‌کند.

شماری از افغان‌ها در ایران به اعدام محکوم شده و برخی نیز اعدام شده اند، هرچند که معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ایران چیزی در این مورد نگفته است.

غریب‌آبادی درباره شمار دقیق زندانیان افغان یا مجموع زندانیان خارجی در ایران جزییات ارایه نکرده اما براساس آمار رسانه‌ها، در حال حاضر پنج‌هزار و ۳۹۹ شهروند افغان در زندان‌های مختلف ایران به دلیل ارتکاب جرایم گوناگون زندانی اند.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*