خانه / منطقه و جهان / اوکراین مذاکره با روسیه را مشروط به «حسن نیت» مسکو کرد

اوکراین مذاکره با روسیه را مشروط به «حسن نیت» مسکو کرد

دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، در دیدار با همتای چینی‌اش در شهر گوانگ‌ژو، اعلام کرد که اوکراین آماده مذاکره با روسیه است، مشروط بر اینکه این کشور با «حسن نیت» وارد گفت‌وگو شود. به گفته‌ی کولبا، اما هنوز شرایط برای چنین مذاکره‌ای فراهم نیست.

به گزارش خبرگزاری چینی شین‌هوا، کولبا و وانگ‌ یی روز چهارشنبه، ۳ اسد، در شهر گوانگ‌ژو در جنوب چین با یکدیگر دیدار کرده‌اند. این اولین دیدار یک مقام بلندپایه اوکراین از چین، پس از حمله روسیه به این کشور است.

دمیترو کولبا همچنین تصریح کرده است: «کاملا معتقد است که یک صلح عادلانه در اوکراین به نفع منافع استراتژیک چین است.»

او گفته است که نقش چین را به عنوان یک «قدرت جهانی برای صلح» بسیار مهم می‌داند و روسیه با حمله به اوکراین به «ثبات بین‌المللی، توسعه روابط خوب همسایگی و به‌خصوص توسعه تجارت چین و اروپا» آسیب زده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز اعلام کرده که طرفین در مورد جنگ اوکراین دیدگاه‌های خود را مبادله کرده‌اند و چین بر این باور است که حل تمام درگیری‌ها در نهایت نیاز به مذاکره دارد.

پکن به‌عنوان یکی از منتقدان تحریم‌های غرب علیه روسیه، در تلاش برای حفظ روابط خود با مسکو و همچنین پیشبرد دیپلماسی صلح است.

پس از این اظهارات وزیر خارجه اوکراین، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، اعلام کرده است که اظهارات دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، درباره آمادگی کی‌یف برای مذاکرات با روسیه، با موضع کرملین همخوانی دارد و افزوده که باید منتظر توضیحات بیشتری ماند.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*