خانه / افغانستان / انفجار بر مسجد سه‌دکان شهر مزار ۷۰ کشته و زخمی برجای گذاشت

انفجار بر مسجد سه‌دکان شهر مزار ۷۰ کشته و زخمی برجای گذاشت

به ادامه انفجار مرگبار در غرب کابل پس از چاشت امروز پنج‌شنبه (۱ثور)‌ در مسجد سه‌دکان از بزرگترین و قدیمی‌ترین مسجد شیعیان انفجار رخ داد.
منابع می‌گوید که این انفجار زمانی اتفاق یافت که مردم همه مصروف ادای نماز در این مسجد بودند.
غوث الدین، رییس شفاخانه حوزه‌ی ابوعلی‌سینای بلخی در شهر مزارشریف تایید کرده است که شماری زیادی از زخمیان انفجار مسجد شیعیان به این شفاخانه آورده شده است. وی گفته است که تاکنون ۵ کشته و ۶۵ تن زخمی این حادثه بر جا گذاشته است و این آمار در حالی تغییر است.
برخی منابع محلی می‌گویند که نیروهای امنیتی برای خبرنگاران اجازه‌ی پوشش خبر را نمی‌دهند. به گفته این منابع فرد که از شهدا و زخمیان عکس‌برداری کنند توسط نیروهای امنیتی بازداشت می‌شود.
از سوی دیگر انفجار نخست در شهر کابل مربوطات حوزه پنجم امنیتی به وقوع پیوست. وزارت داخله ا.ا.ا تایید کرده است که این انفجار برخاسته از ماین جاسازی شده در یک گلدان کنار جاده در چهاراهی قمبر رخ داد به گفته این وزارت در اثر این انفجار دو کودک سطحی زخمی شده است.
در ولایت کندز نیز در ساحه سر دوره صدای یک انفجار شنیده شده است به گفته منابع این انفجار موتر نوع کاستر را مورد هدف قرار داده بود تاکنون در مورد این انفجار جزییات در دست نیست.
در همین حال مسؤولان محلی ولایت ننگرهار وقوع انفجار را در این ولایت تایید کرده و می‌گویند که ماین کنار جاده در ولسوالی خوگیانی این ولایت موتر حامل شان را مورد هدف قرار داده که سبب شد چهار نیروی آنان کشته و یک تن آنان زخمی شود .
این در حالی است تاکنون حکومت سرپرست افغانستان در مورد انفجارهای امروز اظهار نظر نکرده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*