خانه / افغانستان / انس حقانی: هند می‌تواند با سیاست صلح و توسعه که با حکومت قبلی داشت وارد تعامل با طالبان شود

انس حقانی: هند می‌تواند با سیاست صلح و توسعه که با حکومت قبلی داشت وارد تعامل با طالبان شود

انس حقانی، عضو ارشد امارت‌اسلامی می‌گوید که کشورش به کمک‌های دولت هند نیاز دارد و امید بر این است که هند سفارت‌اش را در کابل بازگشایی کند.
انس حقانی، عضو ارشد امارت اسلامی در گفت‌وگو با تلویزیون هندی گفته است که حکومت افغانستان تمامی درها را برای همه باز کرده و تاکید کرد که هند می‌تواند با سیاست صلح و توسعه که در قبال حکومت قبلی داشت وارد تعامل با امارت اسلامی شود.
این مصاحبه که دیروز جمعه (۶جوزا) به نشر رسید، حقانی افزوده که طالبان خواهان رابط دوستانه با دولت هند است و افغانستان برای رسیدگی به بحران بشری نیاز به کمک‌های هند در تمامی زمینه دارد.
حقانی در ادامه تاکید کرد که طالبان آماده است که به تمامی منافع هند رسیدگی کند. به گفته وی طالبان هر گونه نگرانی که هند در مورد افغانستان دارد مرفوع خواهد ساخت.
وی با اشاره به بازگشایی سفارت دولت هند گفته که شماری از کشورها سفارت شان را در کابل بازگشایی کرده در حالی طالبان را به رسمیت نشناخته است وی از دولت هند خواست که سفارت‌اش را در کابل بازگشایی کند.
وی اشاره به کریکت میان دوکشور خاطر نشان کرد که کریکت هند و افغانستان را با هم نزدیک ساخته و سبب خوشحالی میان مردمان دو کشور می‌شود.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*