خانه / افغانستان / انتقادات شدید هریس و ترامپ از یکدیگر در مورد خروج امریکا از افغانستان

انتقادات شدید هریس و ترامپ از یکدیگر در مورد خروج امریکا از افغانستان

کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات، و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، در نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده بر سر یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات تاریخ معاصر کشورشان، یعنی خروج پر هرج و مرج امریکا از افغانستان، به شدت به یکدیگر حمله کردند.

هر دو نامزد با دیدگاه‌های متفاوت و انتقادات شدید نسبت به نحوه مدیریت خروج نیروهای بین‌المللی تحت رهبری ایالات متحده از افغانستان، یکدیگر را مسئول مشکلات و پیامدهای ناشی از این اقدام دانستند.

هریس از تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا، برای خاتمه‌دادن به طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ ایالات متحده دفاع کرد.

ترامپ از توافقاتی که در زمان ریاست‌جمهوری خود با ا.ا منعقد کرده بود، دفاع کرد؛ اما نحوه خروج نیروهای امریکایی در دوران ریاست‌جمهوری بایدن را پر از «اشتباه و شرم‌آور» توصیف کرد و گفت که این اقدام به تضعیف جایگاه امریکا در جهان منجر شده است.

در این مناظره، هریس به هزینه سنگین مالی که بر دوش مالیه‌دهندگان امریکایی به خاطر جنگ افغانستان بود، اشاره کرد و گفت: «چهار رئیس‌جمهور گفتند که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را انجام خواهند داد و جو بایدن این کار را انجام داد. مالیات‌دهندگان امریکایی دیگر روزانه ۳۰۰ میلیون دلار برای این جنگ بی‌پایان پرداخت نمی‌کنند. ما برای جنگ بی‌پایان هزینه می‌کردیم.»

هریس همچنین تأیید کرد که خروج نیروها از افغانستان تصمیمی دشوار بود، اما به گفته او، این اقدام به جنگی پایان داد که جان و زندگی امریکایی‌ها و منابع ایالات متحده را در طول دو دهه به هدر داده بود.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*