خانه / منطقه و جهان / انتخابات ترکیه؛ اردوغان تاکنون پیشتاز است

انتخابات ترکیه؛ اردوغان تاکنون پیشتاز است

پس از شمارش حدود ۸۵ درصد از آرا، نخستین نتیجه اعلام شده حکایت از پیشتازی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه دارد. با این حال حزب جمهوری‌خواه خلق هم می‌گوید کمال قلیچداراوغلو با اردوغان در رقابت تنگاتنگ است.

بر اساس شمارش ۶۵.۸ درصد صندوق‌های شمارش شده، اردوغان ۵۱.۳ درصد، قلیچداراوغلو ۴۲.۸ درصد و اوغان ۵.۳ درصد رای به دست آورده‌اند.

تاکنون آرای تمام صندوق‌ها شمرده نشده اما هواداران اردوغان و قلیچداراوغلو نامزد خود را پیشتاز می‌دانند. تا اعلام رسمی نتایج نهایی نمی‌توان با قطعیت گفت که ترکیه در پنج سال آینده به کدام مسیر می‌رود.

بر اساس گزارش خبرگزاری ها، تاکنون اردوغان اندکی بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کرده و فاصله او با قلیچداراوغلو بیشتر شده است. اگر همین روند ادامه یابد پیروزی اردوغان قطعی به نظر می‌رسد.

بر اساس آماری که حزب جمهوری‌خواه خلق تاکنون منتشر کرده اردوغان از رقیب خود اندکی جلوتر است اما هیچ کدام هنوز ۵۰ درصد آرا را کسب نکرده‌اند. با توجه به شمارش نشدن آرای بخشی از صندوق‌ها این احتمال وجود دارد که یکی از دو نامزد اصلی از این مرز عبور کند.

رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه مطابق برنامه اعلام شده روز یک‌شنبه، ۱۴ مه (۲۴ ثور) ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی خاتمه یافت.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*