خانه / افغانستان / امریکا و هند: افغانستان نباید به پناه‌گاه امن تروریست‌ها و مکانی برای برنامه‌ریزی و تامین‌مالی حملات تروریست‌ها مبدل شود

امریکا و هند: افغانستان نباید به پناه‌گاه امن تروریست‌ها و مکانی برای برنامه‌ریزی و تامین‌مالی حملات تروریست‌ها مبدل شود

امریکا و هند از حکومت سرپرست افغانستان خواسته است که اطمینان دهند که خاک افغانستان به هیچ وجه برای حمله بر کشورهای دیگر استفاده نمی‌شود.
وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده و هند از امارت اسلامی خواسته است که با رعایت قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل اطمینان دهند که از خاک افغانستان برای حمله علیه هیچ کشور دیگر استفاده نمی‌شود.
وزرای خارجه و دفاع امریکا و هند دیروز سه‌شنبه (۲۳حمل) در واشنگتن دیدار کردند و از امارت اسلامی خواسته است که به تعهدات خود مبنی بر حقوق بشر و حقوق زنان در افغانستان عمل کنند.
از سوی دیگر طبق قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل که در سال ۲۰۲۱ صادر شد بر اساس آن طرفین با نشر اعلامیه تاکید کردند که افغانستان نباید به پناه‌گاه امن تروریست‌ها و یا هم مکانی برای برنامه‌ریزی و تامین‌مالی حملات تروریست ها مبدل شود.
امریکا و هند خواستار یک حکومت فراگیر در افغانستان شد و تاکید کردند که موانع از مقابل سازمان ملل برای ارایه کمک‌های بشردوستانه در افغانستان برداشته شود.
گفتنی است که حکومت سرپرست افغانستان گفته بود که هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعالیت ندارد و از خاک این کشور هیچ تهدیدی متوجه کشورهای جهان نیست.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*