خانه / افغانستان / امریکا: عناصر القاعده و داعش هنوز در افغانستان فعال هستند

امریکا: عناصر القاعده و داعش هنوز در افغانستان فعال هستند

وزارت خارجه امریکا اعلام کرده که عناصر القاعده و داعش و همچنان گروه‌های هراس‌افگن منطقه‌ای هنوز هم در افغانستان فعال باقی مانده‌اند.

در گزارش سالانه تروریزم وزارت خارجه ایالات متحده در مورد تروریسم جهانی که روز جمعه، ۱۰ قوس، منتشر شده است، آمده که حمله‌های شاخه خراسان داعش در برابر غیرنظامیان در افغانستان همچنان ادامه دارد.

گزارش افزوده که گروه‌های وابسته به القاعده همانند گروه القاعده در شبه قاره هند نیز وجود دارد؛ اما توانایی انجام حمله از افغانستان به غرب را ندارند.

بربنیاد این گزارش، شاخه خراسان داعش در سال ۲۰۲۲ حمله‌های را در پاکستان، تاجیکستان و ازبیکستان نیز راه‌اندازی کرده و قصد حمله به غرب را نیز داشته است.

در گزارش همچنان آمده است که طالبان با وجود این‌که تعهد کردند از فعالیت گروه‌های هراس‌افگن برای انجام حمله در برابر امریکا و متحدان‌اش از خاک افغانستان جلوگیری می‌کنند؛ اما در توانایی آنان [طالبان] در امر جلوگیری از فعالیت این گروه‌ها برای انجام حمله‌های بیرون مرزی، وضاحت دیده نشده است.

این درحالی است که حکومت سرپرست افغانستان تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

گفتنی است که در دو سال اخیر گزارش‌های متعددی از حضور گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی در افغانستان منتشر شده است.

مقامات ا.ا اما همواره تاکید کرده که خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*