خانه / افغانستان / امریکا: ط.البان برای به رسمیت شناختن باید به خواست‌ها و حقوق مردم احترام قایل شوند

امریکا: ط.البان برای به رسمیت شناختن باید به خواست‌ها و حقوق مردم احترام قایل شوند

یان مک کری، کاردار پیشین سفارت امریکا برای افغانستان با اشاره در مورد به رسمیت شناختن حکومت سرپرست افغانستان گفته که اگر طالبان انتظار دارد که حکومت شان از سوی جامعه بین‌المللی مورد پذیرش قرار گیرد باید به خواسته‌های مردم افغانستان گوش داده و به حقوق بشر احترام قایل شوند.
این مقام امریکایی دیروز یک‌شنبه (۹ اسد) در حساب توییترش از ادامهٔ مسدود ماندن مکاتب دخترانه، گزارشات مؤثق در مورد نقض حقوق بشر از جمله بدترشدن آزادی رسانه‌ها و وضع محدودیت‌های غیرقابل قبول در برابر حقوق زنان ابراز تأسف کرد.
وی در ادامه افزود، که ایالات متحده بهر این که طالبان را به تعهدات شان پاسخگو سازد و افغانستان به پناهگاه امن تروریست‌ها به شمول داعش و گروه القاعده مبدل نگردد، همچنان به کارش ادامه می‌دهد. او خاطر نشان کرد که امریکا به عنوان بزرگترین امدادرسان بین‌المللی برای افغانستان می‌باشد که آگست سال ۲۰۲۱ بدینسو بیشتر از ۷۷۵ میلیون دالر کمک‌های بشردوستانه را فراهم کرده است.
گزارشات می‌رساند که ماموریت یان مک کری به عنوان کاردار سفارت امریکا برای افغانستان در هفته جاری به پایان می‌رسد و قرار است کرن دیکر به این سمت گماشته شود.
کری افزوده، که دیکر به صورت خستگی ناپذیر بهر حمایت از مردم افغانستان تلاش خواهد کرد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*