خانه / منطقه و جهان / امریکا:‌ زمان توافق اسراییل و حماس بر سر آتش‌بس فرا رسیده است

امریکا:‌ زمان توافق اسراییل و حماس بر سر آتش‌بس فرا رسیده است

ایالات متحده، روز سه‌شنبه، ۱۳ سنبله، بار دیگر از اسراییل و حماس خواست تا به منظور توقف جنگ در نوار غزه، که تقریباَ ۱۱ ماه از آن سپری می‌شود، به آتش‌بس توافق کنند تا گروگان‌های باقیمانده نیز از نزد حماس آزاد شوند.

بر اساس گزارش صدای امریکا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، گفته است: «ده‌ها گروگان هنوز هم در غزه باقی مانده‌اند که منتظر توافق استند تا به خانه‌های شان برگردند. حالا زمانی آن فرا رسیده تا توافق نهایی شود.»

این اظهارات متیو چند روز پس از آن بیان شده که به گفته‌ مقامات اسراییل، نیروهای آنان اجساد شش گروگان را از شهر رفح واقع در نوار غزه پیدا کردند.

مقامات اسراییل گفته‌اند که نتایج کالبد شکافی و طب عدلی نشان می‌دهند که این گروگان‌ها از پشت سر با ضرب مرمی کشته‌ شده‌اند. اما حماس گفته است که گروگان‌ها در جریان عملیات نظامی اسراییل کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه امریکا همچنین گفته است که توافق آتش‌بس و آزادی نزدیک به ۱۰۰ گروگان دو جناح-اسراییل و حماس- را ملزم می‌کند تا از خود انعطاف پذیری نشان بدهند.

از سوی دیگر، یک روز قبل،‌ بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل، گفته است که جنگ تنها زمانی متوقف شده می‌تواند که حماس به صورت کامل از بین برود.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*