خانه / منطقه و جهان / امریکا دیپلمات های خود را از نیجر تخلیه می‌کند

امریکا دیپلمات های خود را از نیجر تخلیه می‌کند

یک مقام امریکایی در پی کودتای نظامی علیه محمد بازوم، رییس جمهور نیجر اعلام کرد که واشنگتن آماده است تا دیپلمات ها و خانواده‌های آنها را از این کشور بیرون کند.

مقام امریکایی روز چهارشنبه، 2 آگست گفت که ایالات متحده امریکا آماده است تا برخی از دیپلمات ها و خانواده‌های آنها را از نیجر خارج کند، اما سفارت این کشور در نیجر همچنان باز خواهد بود و مقامات ارشد سفارت امریکا در نیجر به کار خود ادامه خواهند داد.

این مقام که نخواسته  نامش فاش نشود، در عین حال اضافه کرد: هنوز تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است، اما آمادگی در خصوص آن وجود دارد.

وی مدعی شد: این یک اقدام محتاطانه در صورت بدتر شدن وضعیت امنیتی است و مقامات اصلی سفارت نیجر را ترک نخواهند کرد.

این مقام افزود که دیپلمات های امریکایی با هواپیماهای اجاره شده توسط وزارت امور خارجه امریکا از نیجر خارج خواهند شد و از هواپیماهای نظامی استفاده نخواهد شد.

ارتش نیجر روز چهارشنبه، ۲۶ جولای مدعی شد که حکومت محمد بازوم، رییس جمهور منتخب این کشور را که به صورت دموکراتیک به قدرت رسیده بود، سرنگون کرده اند.

پس از کودتای نظامی در نیجر و دستگیری «محمد بازوم» رییس جمهور این کشور، وزارت خارجه فرانسه امروز اعلام کرد که به زودی شهروندان خود را از نیجر تخلیه می‌کند.

پاریس به عنوان قدرت استعماری سابق نیجر، کودتای گارد ریاست جمهوری در این کشور را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی فوری محمد بازوم نیجر شد.

نیجر با ۱.۳ میلیون کیلومترمربع مساحت، پهناورترین کشور در منطقه غرب آفریقاست که ۲۴ میلیون نفر جمعیت با اکثریت مسلمان دارد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*