خانه / افغانستان / امریکا تفاهم‌نامه انتقال و اسکان افغان‌ها را تا سال ۲۰۲۴ تمدید کرد

امریکا تفاهم‌نامه انتقال و اسکان افغان‌ها را تا سال ۲۰۲۴ تمدید کرد

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده امریکا در مراسم امضای تجدید تفاهم‌نامه‌ با ایتلاف تخلیهٔ افغان‌ها اعلام کرده است که ایالات متحده به انتقال و اسکان مجدد شرکای افغان متعهد است.

وزیرخارجه امریکا روز دوشنبه ۱۲ جون (۲۲ جوزا) در سخنرانی قبل از امضای این تفاهم‌نامه گفت: “تفاهم‌نامه‌ای را که به زودی امضا خواهیم کرد به ما امکان می‌دهد اطلاعات را با یکدیگر شریک کنیم، ارتباطات خود را با سایر شرکای جامعه مدنی همکاهنگ بسازیم و تلاش‌های جاری خود را برای یافتن ‌راه‌های بیشتر وبهتر برای خدمت به شرکای افغان ما استقامت بدهیم.”

این تفاهم‌نامه روز دوشنبه، دوازدهم جون در موزیم ملی دیپلماسی شهر واشنگتن دی سی امضا شد و تاریخ تمدید آن تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۴ گزارش شده است.

بربنیاد گزارش‌ها، توافقنامه تمدید شده نشان می‌دهد که کار جابجایی هنوز به پایان نرسیده است اما رهبر این سازمان (AfghanEvac) گفت که دولت بایدن متعهد است که آن را تا انتها ادامه دهد.

ایتلاف تخلیه افغان‌ها (AfghanEvac) گروه‌هایی را در بر می‌گیرد که انتقال و اسکان مجدد افغان‌ها را در ایالات متحده تسهیل می‌کنند. این ایتلاف متشکل از حدود ۲۰۰ گروه و هزاران داوطلب است.

آقای بلینکن افزود که از سپتمبر ۲۰۲۱ ایالات متحده امریکا در مشارکت با ایتلاف تخلیه افغان‌ها توانسته تا ۲۴ هزار افغان را از افغانستان منتقل و به امریکا یا کشورهای ثالثی منتقل کند.

او گفت : “ما در مجموع ۹۷ هزار افغان را به ایالات متحده منتقل کرده ایم – افغان‌هایی که به مکتب می‌روند، مشاغل جدید را شروع می‌کنند و در جوامع مستقر می‌شوند.”

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*