خانه / افغانستان / امریکا تاهنوزم برای قربانیان حملات بی سر نشین در کابل غرامت نپرداخته است

امریکا تاهنوزم برای قربانیان حملات بی سر نشین در کابل غرامت نپرداخته است

وزارت دفاع یا پنتاگون ایالات متحده امريکا دیروز سه‌شنبه (۵ میزان) با نشر گزارش اعتراف کرده است، که در نتیجه‌ی حمله بی سر نشین امریکا در سال ۲۰۲۱ دست کم ۱۲ تن از افراد ملکی در افغانستان جان باخته اند.
این وزارت در ادامه افزوده است، که امریکا تاهنوز برای قربانیان این حمله که ۱۰ عضو یک خانواده در آن کشته شده، غرامت پرداخت نکرده است.
در گزارش آمده است که این ۱۰ غیرنظامیان یک روز پیش از خروج نیروهای امریکایی در افغانستان به تاریخ ۲۹ ماه آکست سال ۲۰۲۱ توسط طیاره بی سر نشین امریکا در کابل کشته شدند.
گزارش تصریح کرده است که هفت تن از میان این ۱۰ غیرنطامی کشته شده کودکان بودند.
بر اساس گزارش وزارت دفاع امریکا، یک غیرنظامی به تاریخ هشتم جنوری سال ۲۰۲۱ در هرات توسط طیاره بی سرنشین امریکا کشته شد و یک غیر نظامی به تاریخ ۱۱ آگست در قندهار و دو غیرنظامی دیگر به تاریخ ۱۸ جنوری سال ۲۰۲۱ در قندهار زخمی شدند.
با این حال، وزارت دفاع امریکا حمله به تاریخ ۲۹ آگست سال گذشته را یک اشتباه غم‌انگیز یاد کرده و گفته است که حمله بر موتر عامل گروه داعش طراحی شده بود. اما تاکید نمود، که این وزارت هیچ نوع قانونی را در این راستا نقض نکرده است.
این نگرانی در حالی مطرح می‌شود که وزارت دفاع تاکید کرده است که برای بازماندگان حملات بی سرنشین امریکا غرامت پرداخت می‌کند.اما دیده شده است تاکنون هیج مبلغی برای قربانیان این حوادث کمک نشده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*