خانه / منطقه و جهان / امریکا از اسراییل خواست که از تشدید تنش با حزب‌الله لبنان پرهیز کند

امریکا از اسراییل خواست که از تشدید تنش با حزب‌الله لبنان پرهیز کند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا به وزیر دفاع اسراییل گفته است که ایالات متحده خواهان جلوگیری از هرگونه تشدید درگیری و سرایت جنگ غزه به لبنان است.

وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرده است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، روز دوشنبه، ۴ سرطان با یوآو گالانت وزیر دفاع اسراییل در واشنگتن دیدار کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، بلینکن به یوآو گالانت گفته است که برای اینکه خانواده‌هایی که شمال اسراییل و جنوب لبنان را به دلیل درگیری‌هایی مرزی ترک کرده‌اند، به خانه‌های خود بازگردند، به راه حل دیپلماتیک نیاز است.

روابط بین امریکا و اسراییل به دلیل جنگ در غزه تیره شده است اما آقای گالانت گفته که رابطه امنیتی با ایالات متحده برای آینده اسراییل حیاتی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه‌ای افزوده است که بلینکن و گالانت در این دیدار درباره تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه، آزادی همه گروگان‌ها و کاهش درد و رنج فلسطینی‌ها نیز گفت‌وگو کردند.

حملات حزب‌الله به اسراییل در ماه جاری میلادی و در پی کشته‌شدن یکی از مقامات بلندپایه این گروه در حمله ارتش اسراییل شدت گرفته است و باعث افزایش نگرانی‌های بین‌المللی از گسترش جنگ در خاورمیانه شده است.

درباره Eltaf Amiri

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*