خانه / افغانستان / امريکا روند درخواست ویزه مهاجرت را برای افغان‌ها تسهیل می‌کند

امريکا روند درخواست ویزه مهاجرت را برای افغان‌ها تسهیل می‌کند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی امریکا دیروز با نشر اعلامیه مشترک روند درخواست ویزه مخصوص مهاجرت (SIV) را برای همکاران سابق امریکا در افغانستان آسان‌تر ساخته است.
این مقامات افزوده، که پس از این متقاضیان این ویزه سر از همین هفته نیاز ندارد برای ویزه مهاجرت فورم‌های جداگانه را خانه پوری کنند به گفته آنان این نوع ویزه نیاز به یک فورم دارد.
بر بنیاد گزارشات این روند جدید به منظور مؤثر ساختن این برنامه و دریافت پاسخ در اسرع وقت به این ویزه گفته شده است.
با این حال یک مقام امریکایی گفته وضعیت هزاران افغان در خصوص این ویزه تاهنوز هم روشن نیست.
تلویزیون سی‌ان‌ان‌ به نقل از یک مقام ایالات متحده هر چند نامی از وی ذکر نشده تصریح کرده ۷۴۲۷۴ هزار متقاضی که برای کسب ویزه مهاجرت درخواستی داده بودند تنها درخواست ۱۰ هزار آنان تکمیل و ۵۰ درصد این درخواست ها رد شده است.
وی علت رد این درخواست ها را ارسال نکردن اسناد معتبر یا واجد شرایط نبودن برای دریافت این ویزه گفته است.
این مقام امریکایی افزوده است که این روند نسبت به سال گذشته برای دریافت درخواستی برای افغان‌ها سریع تر شده است و این روند در حال حاضر تحت نظارت وزارت خارجه این کشور قرار دارد.
این در حالی است که پس از روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی در افغانستان شماری زیادی از شهروندان کشور که همکاران ایالات متحده بود برای دریافت ویزه مهاجرت درخواستی دادند. شماری زیادی با کسب این درخواستی به امریکا پناهنده شدن اما تعدادی زیادی درخواست کننده‌گان می‌گویند ماه‌ها است منتظر این درخواست است اما هیچ پاسخ دریافت نکرده اند و در حالت بی سرنوشتی بسر می‌برند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*