خانه / افغانستان / استقبال امارت اسلامی از موقف اخیر نخست وزیر بریتانیا

استقبال امارت اسلامی از موقف اخیر نخست وزیر بریتانیا

امارت اسلامی از موقف اخیر نخست وزیر بریتانیا در پیوند به اینکه جهان باید با امارت اسلامی تعامل نمایند استقبال کرده می‌گویند که امارت اسلامی از تعامل مشروع با همه کشور‌ها حمایت می‌کند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی شب گذشته یک شنبه، 30عقرب در حساب کابری تویترش نوشته است که امارت اسلامی از آن موقف بریتانیا ستایش می نماید که گفته است باید با امارت اسلامی تعامل صورت گیرد.

او تاکید کرده است:” امارت اسلامی به‌شمول بریتانیا از تعامل مشروع با همه کشور حمایت می‌کند و خود را با همه تعهدات ملتزم می داند”.

گفتنی است که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا اخیرآ در یک کمیته پارلمانی این کشور گفته‌ بود که برای جلوگیری از بدتر شدن بحران انسانی و کمک به مردم افغانستان، لازم است بریتانیا با امارت اسلامی تعامل کند.

او گفته بود طالبان از تمام مردم افغانستان نمایندگی نمی‌کنند اما آنها قدرت را در این کشور به دست دارند و بریتانیا باید برای کمک به مردم افغانستان با طالبان تعامل کند.

با روی کار آمدن بیش از سه ماهه امارت اسلامی درافغانستان تا هنوزهیچ کشور طالبان را به رسمیت نشناخته است اما برخی کشور‌ها خواستار تعامل جهان با طالبان شده اند.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*