خانه / افغانستان / الظواهری قبل از حضورش به کابل کجا بود؟

الظواهری قبل از حضورش به کابل کجا بود؟

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات امریکایی گزارش داده است که ایالات متحده امريکا چند سال پیش به اطلاعاتی دست یافته بود که ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده در دو طرف خط دیورند در مناطق قبایلی امرار حیات دارد.
این مقامات افزوده است، که ایالات متحده از همان زمان تلاش‌های اش را بهر دریافت رهبر شبکه القاعده آغاز کرده بود. به گفته آنان تلاش‌ها برای یافتن وی حتا پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان همچنان ادامه داشت.
رویترز به نقل از مقامات امریکایی در گزارشی تصریح کرد که در جریان این تلاش‌ها، اداره استخبارات ایالات متحده در ماه اپریل سال گذشته به اقامت دایمی الظواهری اطمینان حاصل کرده بود.
آنان گفتند این اطمینان زمانی حاصل گردید که‌ همسر، دختران و فرزندان الظواهری در کابلبه یک خانه مصؤن انتقال داده شد.
گزارش می‌افزاید که اطلاعاتی برای ردیابی وی در حالی پیشرفت بود و بلاخره در همان خانه که اعضای فامیل الظواهری زندگی می‌کرد، نشان‌های موجودیت وی را آشکار ساخت.
در این گزارش به نقل از یک مقام مهم طالبان که اسمش در گزارش ذکر نشده به رویترز گفته است، که الظواهری در اوایل در هلمند زندگی می‌کرد.
به گفته وی زمانی که طالبان حاکمیت مطلق را در افغانستان به دست گرفت، الظواهری نیز به کابل پایتخت افغانستان انتقال گردید.
بر اساس گزارش رویترز، اولین نشست برای از بین بردن الظواهری در اول جولای در کاخ سفید برگزار شد. در آن نشست اطلاعات استخباراتی که در باره تثبیت مکان الظواهری به دست آمده بودند، با رئیس جمهور جوبایدن شریک ساختند.
با این حال در اوسط این ماه نشست دیگری که در آن جوبایدن، جک سالیوان مشاور امنیت ملی و ویلیم بورن رییس استخبارات ایالات متحده حضور داشتند، برگزار شد.
گزارش می‌رساند که در این نشست تصمیم بر آن شد که یک عملیات هدفمند توسط طیاره بی سر نشین درست در مکان که الظواهری در آن جا زندگی می‌کند، صورت گیرد.
بایدن در این نشست تاکید کرد که این عملیات در کابل باید به گونه‌ی صورت گیرد که به هیچ فردی ملکی آسیبی نرساند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*