خانه / اقتصادی / افزایش فارم های مرغداری در بلخ
خبرگزاری رویداد:فعالیت 620 فارم مرغداری در بلخ

افزایش فارم های مرغداری در بلخ

پنجشنبه۲۹ اسد ۱۳۹۹:

مقامات ریاست زراعت بلخ می گویند که تعداد فارم های پرورش مرغ در این ولایت نزدیک به 620 فارم میرسد که تولیدات این فارم ها در حدود 60فیصد نیاز مردم را در این ولایت مرفوع ساخته است.

رییس زراعت بلخ می گوید:” تمام مواد خوراکه برای مرغداری در این ولایت تولید می‌‌شود، فابریکه «مفید گروپ» یکی از فابریکه‌های تولید دانه مرغ است که تقریباً در ۲۴ ساعت ۲۵۰ تُن دانه تولید می کند و  فابریکه‌های مختلف دیگر نیز وجود دارد که تولیدات شان به ولایت همجوار و کشورهای همسایه صادر شود.”

حسن، مدیر فارم‌اورنگ در بلخ می‌گوید: ما دو نوع مرغ را تولید و پرورش میدهیم  مرغ های تخم گزار ،مرغ های گوشتی که در حال حاضر روزانه در حدود 20هزار مرغ گوشتی  در حدود 400 هزار مرغ های تخم گزار را پرورش میدهیم.

وی علاوه کرد که تمام مواد غذایی، مرغان نیز در این ولایت تولید میشود که با راه اندازی فابریکه تولید مواد غذایی زمینه کار برای جوانان نیز مساعد شده است .

عبدالشکور یوسفزی رییس انجمن مرغداری طلوع در ولایت بلخ می‌گوید که در حال حاضر کار سکتور مرغداری در ولایت بلخ در شرایط بهتری قرار دارد و زمینه سرمایه گزاری بیشتر در این سکتور وجود دارد  وی از تاجران و سرماگزاران میخواهد که در این بخش سرمایه گزاری نمایند.

با وجود افزایش فارم های مرغداری در کشور در حال حاضر نیز گوشت و تختم مرغ از کشور های همسایه وارد میشود.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*