خانه / اقتصادی / افزایش حاصلات سیب در بامیان
خبرگزاری رویداد:افزایش حاصلات سیب در بامیان

افزایش حاصلات سیب در بامیان

دوشنبه3 سنبله ۱۳۹۹:

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بامیان، از احتمال افزایش حدود ۳۳ درصدی حاصلات سیب در این ولایت خبر می‌دهد و می‌گوید که امسال میزان حاصلات سیب در بامیان به حدود ۳۰ هزار متریک ‌ُتن خواهد رسید.

عبدالوهاب محمدی رییس زراعت بامیان، می‌گوید که سال قبل میزان حاصلات سیب در این ولایت به ۲۰هزار متریک‌ تن رسیده بود و امسال انتظار می‌رود ۱۰ هزار متریک تن اضافه‌تر از سال قبل حاصل به دست آید.

رییس زراعت بامیان افزود، باغ‌هایی که طی سال‌های اخیر توسط وزارت زراعت در بامیان ساخته شده، بیش‌ترشان مربوط به درختان سیب است و بخشی از این باغ‌ها تازه به ثمر رسیده است. به گفته‌ی او، دلیل افزایش حاصلات سیب، به ثمر رسیدن همین باغ‌های جدید است.

در همین حال، برخی از باغداران بامیان نیز امسال نسبت به افزایش حاصلات‌شان خوش‌بین‌اند و می‌گویند باغ‌هایی که توسط وزارت زراعت ساخته شده، کم‌کم به ثمر رسیده‌ است. این باغداران امیدوار اند که در سال‌های آینده حاصلات بیش‌تری بگیرند.

باقر یک باغدار در «فطمستی» در مرکز ولایت بامیان، می‌گوید: «پنج سال قبل یک جریب زمینم از طریق وزارت زراعت نهال‌شانی شد و سه سال می‌شود که از آن حاصل می‌گیریم و سال به سال حاصلاتش افزایش می‌یابد.»

ستار یک باغدار دیگر از روستای میرهاشم مربوط به مرکز ولایت بامیان می‌گوید: «از وزارت زراعت می‌خواهیم که از این به بعد هم همراه ما در قسمت شاخه‌بُری و دواپاشی درختان با ما همکاری کند تا بتوانیم حاصل بیش‌تر از باغ‌های‌مان به دست بیاوریم.»

در جریان چهار سال اخیر، بیش‌تر از شش‌هزار جریب باغ جدید میوه در ولایت بامیان از طریق وزارت زراعت و پروژه‌های همکار ساخته شده است. در مجموع، در این باغ‌ها ۱۸ نوع میوه ترویج شده است و بیش‌ترین باغ‌های ساخته شده درختان سیب است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*