خانه / افغانستان / اعلام زمان امتحانات مکاتب از سوی وزارت معارف

اعلام زمان امتحانات مکاتب از سوی وزارت معارف

وزارت معارف پس از چندین ماه رخصتی های مکاتب زمان برگزاری امتحانات سالانه و چهارنیم ماه مکاتب دولتی و خصوصی را اعلام کرد.

این وزارت در در اعلامیه‌ی امروز (پنج‌شنبه، ۳۱ سرطان) گفته است که امتحانات سالانه‌‌ سال 1399 در مناطق گرم‌سیر تکمیل نشده بود و امتحانات مضامین باقی‌مانده از تاریخ ششم ماه اسد با درنظرداشت نکات بهداتشی و رعایت فاصله‌ای اجتماعی، گرفته می‌شود.

این وزارت می‌گوید که امتحان چهارونیم ماهه سال ۱۴۰۰ در مناطق سردسیر و نهایت سردسیر از تاریخ ششم الی اخیر ماه اسد با درنظرداشت نکات صحی رعایت فاصله اجتماعی در فضاهای باز و یا در دو یا سه نوبت برگزار شود.

در اعلامیه آمده است که ادارات مکاتب مکلف اند که توصیه‌های صحی از جمله پوشیدن ماسک، خودداری از تجمعات، رعایت فاصله‌ی اجتماعی و برگزاری امتحانات در فضای باز را در نظر بگیرند.

وزارت معارف افزوده است که در مورد آغاز درس‌های حضوری در هماهنگی مشترک با وزارت صحت عامه و با درنظرداشت وضعیت، تصمیم گرفته خواهد شد.

به‌دلیل افزایش رقم  مبتلایان ویروس کرونا دانش‌گاه ها و مکاتب در تاریخ هشتم جوزای سال جاری برای دو هفته در ۱۶ ولایت تعطیل شد پس از دو هفته، وزارت صحت عامه مکاتب و دانشگاه‌ها را در تمامی ولایات تعطیل اعلام کرد.

چندی پیش وزارت صحت عامه اعلام کرد که در همکاری مشترک با وزارت‌های تحصیلات عالی و معارف و دیگر نهادهای آموزشی، طرحی را تهیه کرده‌اند که براساس آن فعالیت نهادهای آموزشی به‌صورت تدریجی و با درنظرداشت وضعیت، از سر گرفته خواهد شد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*