خانه / افغانستان / اعتمادنامه‌ی سفیر جدید چین برای افغانستان از سوی رییس‌الوزرا منظور شد

اعتمادنامه‌ی سفیر جدید چین برای افغانستان از سوی رییس‌الوزرا منظور شد

بلال کریمی، معاون سخنگوی ا.ا.ا می‌گوید که سفیر جدید چین برای افغانستان اعتمادنامه‌اش را به ملا محمد حسن اخند، رییس‌الوزرا ا.ا.ا سپرد.

معاون سخنگوی ا.ا.ا در شبکه اجتماعی اکس از معرفی جاو شینگ، سفیر جدید چین برای افغانستان خبر داده و گفته است که جاوشینگ اعتماد نامه‌اش را امروز (چهارشنبه) طی مراسم تشریفاتی به ملا محمد حسن اخند، رییس‌الوزرا ا.ا.ا تقدیم کرد.

به نوشته بلال کریمی، سفیر جدید چین در این دیدار گفت که پکن به عنوان همسایه خوب افغانستان به استقلال، تمامیت ارضی و عدم دخالت در امور داخلی این کشور احترام کامل می‌گذارد.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود بر لزوم گسترش مناسبات دوجانبه میان دو کشور تاکید کرد.

براساس گفته های کریمی، در ادامه این دیدار، نخست وزیر ا.ا.ا نیز ضمن خیرمقدم به سفیر چین گفت که امیدوار است  سفیر جدید بتواند در ارتقا روابط دیپلماتیک میان دو کشور چین و افغانستان تلاش کند.

آخوند در ادامه سطح روابط و همکاری طی دو سال گذشته را مناسب عنوان کرده و ابراز امیدواری کرد که گام‌های موثری در تقویت مناسبات دوجانبه در بخش‌های مختلف برداشته شود.

چین پس از قدرت رسیدن ا.ا.ا در افغانستان به فعالیت سفارت خود در کابل ادامه داد و از جمله کشورهای است که به سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله استخراج نفت در افغانستان اقدام کرده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*